Heb de rest even verwijderd,want we gingen steeds verder afdwalen.Klaus sorry hiervoor .
Hallowaa.
Volgens de lange termijn agenda van de Tweede Kamer der Staten Generaal (zoals dat zo mooi heet, maar ik zal het hier verder over de 2de Kamer hebben) zou er deze week vergaderd worden over de wijzigingen in de Waren wet die betrekking hebben op tatoeëren en piercen. Dat kun je nalezen op de volgende pagina:
www.tweedekamer.nl/vergaderingen/plenaire_vergaderingen/lange_termijn_schema/index.jsp
en op:
www.tweedekamer.nl/images/agenda_tcm71-74291.doc
Op een pagina waar een herzien weekschema wordt getoond staat echter:
www.tweedekamer.nl/vergaderingen/plenaire_vergaderingen/schema/index.jsp
Daar vinden we niks meer terug over behandeling van richtlijnen die het voor de
bewoners van Nederland veiliger moeten maken wanneer zij een piercing of een tatoeage willen laten zetten, maar nu lijkt het er op dat de daarvoor uitgetrokken tijd gebruikt lijkt te zijn voor een debat over het al dan niet verstrekken van een Nederlands paspoort aan een (volgens ingewijde bronnen) niet onverdienstelijk spelende voetballer die zonder dat Nederlands paspoort niet uit mag komen voor het Nederlands elftal. De belangen van een groep mensen die een spelletje voetbal willen spelen (met deze man in hun gelederen) lijken dus belangrijker te zijn dan de gezondheid van mensen die een piercing of een tatoeage willen laten zetten.
Eerst naar de buitenwereld toe suggereren dat er (zonder de invoering van deze nieuwe richtlijnen) sprake is van enorme wantoestanden in de wereld van het piercen en tatoeëren, maar daarna besluiten dat de aanvraag van een Nederlands paspoort voor een man die z'n boterham verdient door tegen voetballen aan te schoppen, belangrijker is dan vergaderen over richtlijnen waarmee die (zogenaamde) wantoestanden uit de wereld kunnen worden geholpen. Bovendien worden door de invoering van deze nieuwe regelgeving deze zogenaamde wantoestanden nog steeds niet naar behoren aangepakt, maar dat is weer een ander (veel te lang) verhaal.
In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen heb ik gesproken met diverse (plaatselijke) politici over diverse onderwerpen (maar natuurlijk vooral over m'n eigen branche), en daarbij is me opgevallen dat een hoop van deze plaatselijke bobo's wel open en eerlijk kunnen praten over hun aversie tegen de aanwezigheid van een tattoo- en piercingshop binnen de gemeentegrenzen (want “ze” hebben een poos lang geprobeerd om de vestiging van mijn winkel in deze gemeente tegen te gaan), maar dat de meeste van deze “zichzelf heel belangrijk vindende mensen” er minder moeite mee hebben om een coffeeshop (waar ze je raar aan kijken als je een kop koffie besteld ) en een bordeel te gedogen, omdat je daar “maatschappelijk gezien” niet meer onderuit kunt komen !! Dus je mag wel sufgeblowd naar de hoeren, maar ze hebben hier liever niet dat je een tatoeage of een piercing laat aanbrengen. We moeten hierbij vooral niet vergeten dat de plaatselijke politiek de basis vormt voor de landelijke politiek, dus dat lijkt allemaal weinig goeds te voorspellen. Al hoop ik wel dat ik het op dat gebied ernstig mis zal hebben.
Dat wou ik even kwijt………..
Groetjes, Klaus (met meer verstand van piercen dan van politiek )
.