bestaat dit?

• peet

Een tattoo met fluoriserende (lichtgevende inkt)?

• Tattooz

Ja bestaat, weet alleen niet of er in Nederland studios zijn die het doen. Ben er zelf alleen niet over te spreken.

• René

studio Flash, Heerenveen en Sneek!

• IREZUMI

Ik kan me niet voorstellen dat je hiermee mag werken in nederland, je mag hier

amper ademhalen in de studio met die nieuwe regels laat staan werken met kleuren die licht geven…………??

• Symfonie

Er is al eens wat aandacht besteed aan dit onderwerp. Ik heb ooit eens inkten laten overkomen uit de USA en laten testen via TNO. De rapporten wijzen uit dat deze inkten duidelijk buiten de toegestane waarden vallen van de Nederlandse VWA. Dus die mogen niet gebruikt worden.

In de States waren er destijds zelfs alleen rapporten die getest waren op ‘t gebruik van deze inkten bij ’t markeren van dieren en niet voor gebruik bij mensen. Hoe dat nu is weet ik dus niet.

Daarbij waren er ook medische rapporten van mensen die hiermee waren getatoëert die hiervan een chronische jeuk kregen. De enige oplossing hiervoor was dus ‘t breken van de kapseltjes door er opnieuw overheen te gaan zodat ’t lichaam de inkt kon afvoeren. Betekent dus dat diezelfde tattoo er dus nu permanent en zichtbaar opstaat. Zoals gewoonlijk zeg maar.

Hoe de zaken er inmiddels daar voorstaan met betrekking tot bruikbaarheid van de inkt en de medische gevolgen hiervan is mij onbekend.

Feit blijft dat de inkten in Nederland niet toegestaan zouden zijn.

• ta2granny

ja,t bestaat en nee..niet aan beginnen…groetjes..ta2granny

• coolio

als iemand dit zet moet hij dat toch zelf weten Granny ik wil der ook wel een leuk in de disco !!

• ta2granny

je hebt gelijk coolster…als iemand dat perse wil,wie ben ik dan om t tegen te spreken..:):)….had je voor jezelf al een pittig ontwerpje in gedachten?Ik weet zeker dat t je prima staat:):)…groetjes..ta2granny

• Marisa

http://www.tonsoftattoos.com/index.php/2006/03/07/blacklight-tattoos/

• Harmpje m z harpje

Wordt heeeeeeeeeeel veel gezet dit soort tattoos. Moeilijkste is het schakelaartje plaatsen om hem aan en uit te zetten :-)