NBT

• tattoohans

Hallo Lezers van dit Forum, Het bestuur van de NBT is afgelopen maandag naar de advocaat geweest om zowel tegen het kleurstoffen besluit alsmede de richtlijnen te strijden.

De advocaat ziet mogelijkheden voor beiden dus als dat goed uitpakt betekend het voor jullie artiesten een verruiming van vrije keuze van kleurstoffen om mee te werken en versoepeling van de richtlijnen, dus denk niet dat de NBT alleen voor haar leden werkt maar voor alle artiesten in Nederland ongeacht waar ze wel of niet lid van zijn, tot zover, Groetjes Hans

• ToeTagTattoo

het kleurstoffen besluit… waar kan ik dit dan lezen? ik bedoel het echte en niet een “ik geloof dat je dit en dit niet meer mag gebruiken…” als er een lijst ergens is van wat enwat niet mag, zal dat heel fijn zijn… zal wel niet.

• tattoohans

Hallo Toe Tag, De wet op kleurstoffen is openbaar en kan je opvragen bij de keuringsdienst van Waren , alleen moet je wel chemicus zijn om het te begrijpen . succes, Groetjes Hans

• ToeTagTattoo

mooi, dat is dus precies wat ik bedoel, lekker makkelijk… mooi dat op die manier iedereen weet wat slecht is en wat niet. argh.

• thegerm

Alle huidige wetgeving kun je altijd vinden via www.overheid.nl

• *****americanx*****

Over wat voor wetgeving heb je het als ik vragen mag?

er bestaat geen wetgeving omtrend de tattoo en piercing wereld, alleen een besluit over de pigmenten en meer niet.

Gr Martin

• Roy

Hey Marcus,

http://www2.vwa.nl/CDL/files/15/1004/10622%20011214_tatoeages.pdf

staat het onderzoek.

http://www.hba.nl/index.cfm/12,86,21,pdf/STB8011%2Epdf

en martin, volgens mij is dit WEL een wetgeving.

• *****americanx*****

Goed om te horen dat er verder gestreden wordt tegen de aankomende wetgeving en het pigment besluit.

Of dit nu door de NBT, VPPN of VVLk gebeurd maakt niet zo veel uit ben ik van mening als we maar door strijden.

Hans nu ff een vraag aan de NBT, weet jij of jullie al iets meer over een eventuele samen werking met de VVLK en of VPPN.

Laten we hopen dat dit tot de mogelijkheden bestaat, hoe meer zielen hoe meer vreugd en hoe meer macht we hebben, tgen de VWA, GGD en regering.

Gr martin

• *****americanx*****

Idd je hebt gelijk Roy dat er over de pigmenten wel een wetgeving bestaat, ik had begrepen dat er alleen een besluit lag en meer niet, maar er is dus een wetgeving omtrned de pigmenten.

Gr Martin

• Roy

http://www2.vwa.nl/CDL/files/8/1004/10349%2066a_wetgeving_tatoeage_make-up.pdf

ik citeer:

“De afgelopen jaren zijn er in Nederland en Europa een aantal onderzoeken geweest die hebben aangetoond dat veel tatoeagekleurstoffen en kleurstoffen voor de Permanente Make Up (PMU) niet veilig zijn voor gebruik. In Nederland is toen besloten wetgeving te maken om onveilige tatoeagekleurstoffen zo veel mogelijk van de markt te weren. Het ontstane ‘Warenwetbesluit tatoeagekleurstoffen” is gepubliceerd in oktober 2003 en sinds april 2004 volledig van kracht. Het Warenwetbesluit kan men downloaden van www.overheid.nl bij ‘officiële publicaties’ onder het trefwoord ‘tatoeagekleurstoffen’. Een Europese werkgroep heeft “Brussel geadviseerd een zelfde wetgeving voor Europa op te stellen.”