eigen shopje

• dieltattoo

Stel ik wil vanuit mijn eigen huis een tattooshopje opzetten

netjes volgens de regels, tegels aan de muur enz

maar ik wil de dure autoclaaf nog ff niet aanschaffen, als alternatief

neem ik dan de disposebels, verder alles volgens de regels en hygiene regels en volgens de ggd. dit moet dan toch kunnen, alles netjes zoals het hoort, kamer van koophandelnummer enz.

zonder holle instumenten heb ik toch die autoclaaf niet nodig.

en nee wees maar niet bang andere tattooshops ik doe het dan op afspraak met hoogstens 3 klantjes per week, dus de grote tattooshops kunnen hier nooit geen last van hebben. dat vind ik toch al zon gelul

ik ben zelf grafisch vormgever en heb ook geen last van diegene die zelf wat klussen op hun computertje en zelf een visitekaartje of site maken.

ik denk nog altijd dat de kwaliteit en de kunde mensen trekt.

en natuurlijk service.

wie heeft hier ervaring mee?

• grimreaper

de nieuwe wetgeving is er nog niet door die zou als goed was 1 juni ingaan maar is alweer uitgesteld datum niet bekend.

dus nu is nog steeds de normale autoclave goed genoeg.

en het is een vrij beroep om te beginnen dus als je alles netjes voor elkaar hebt en je zet netjes werk doe je best niemand die je in het vaar water kan gaan zitten.

tot nu toe dan!

• RED HOT TATTOOS

ergens moet je beginnen dat is logca, let wel met drie klanten per week kunnen de klanten geen kwaliteid verwachten, en dus zijn zij vaak de dupe van mensen die het vak gaan leren.

ik zeg dit uitervaring

veel mensen kunnen auto rijden, maar niet iedereen rijd veilig.

als je goed werk wil maken heb je talend nodig en veel ervaring.

• diel

Natuurlijk ga ik niet oefenen op mensen, begrijp niet dat mensen dat ook doen.

ik ben nu al ruim een halfjaar aan het oefenen op varkenshuiden en dat gaat me vrij goed af, als ik dit vergelijk met bestaande tattooshop dan doe ik daar zeker niet vooronder, er zijn natuurlijk altijd betere dat geef ik toe. maar dat is in elk vak zo.

Ook heb ik natuurlijk goed gesproken met tattooeurs over alles en nog wat en is er best genoeg informatie te vinden over hoe je moet werken.

ook tijdens de oefenen op varkenshuiden hou ik mij aan de voorgeschreven hygiene regels. alles is netjes verpakt om besmeting te voorkomen en we vullen onze inktbakjes niet meer bij. je begrijpt wel wat ik bedoel.

Als ik nu in de toekomst een erg lastige of voormij doende een moeilijke tattoo krijg

ga ik deze eerst desnoods oefenen op huiden om te kijken of ik dit wel aankan

en dan mag de klant beslissen of hij hem goed genoeg vind of niet.

nee ik heb echt het beste voor met de klant en ook met mezelf. als ik wat begin wil ik ook een goede naam zetten en niet als knutselaar door het leven gaan.

Ik ben grafisch vormgever dus ik heb oog voor detail en weet wat mooi is. Dit wil ik natuurlijk ook zo mooi mogelijk overbrengen op de klant.

Eens zal de eerst keer worden dat ik een tattoo op een mens zet dat is waar.

maar zeker als je goed hebt geoefend moet dit zeker gaan lukken.

eerst maar eens de vriendenkring versieren.

Ik doe het ook zeker niet voor het geld, ik doe het echt voor de kunst.

Nu zullen er genoeg zijn die zeggen dat je in de leer moet, kan is mogelijk maar is niet noodzakelijk. heel veel informatie heel veel vragen, goed alles bestuderen, heel veel lezen, en vooral heel veel oefenen. dat blijft toch de basis.

elke tattooeur werkt anders, ik dus ook.

wel houdend aan alle voorgeschreven regels natuurlijk.

http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=12089

voorbeeld van een portret

• Tebori

Een Varkenshuid is natuurlijk geen mensenhuid dit kan je dus absoluut niet met elkaar vergelijken.

Ik raad aan om gewoon even op je zelf te oefenen begin maar met je benen.

Wil je echt een goeie artist worden dan is de enige manier om dit full time te gaan doen,met 3 keer in de week kom je er niet.

en laat portreten maar even achterwegen

• diel

Wat een onzin dat je alleen goed kan worden door fulltime te zijn

dus alle partimers zijn dus niet goed.

ik kan een tattooeur die alleen in de weekenden tattooeerd bij een welbekende tattooshop en die is ook goed.

ik had het over 3 klantjes waarom omdat ik tijd en aandacht wil besteden aan hetgene wat ik maak, dat wil niet zeggen dat ik de rest van de week niet oefen

ja en varkenshuid is anders, maar hoe heb jij het dan geleerd.

ik neem aan dat je niet gelijk bent begonnen op mensen?

dat lijkt mij juist de allerfoutste manier om te beginnen.

en trouwens ik heb slechtere portretten gezien bij tattooeurs en die hebben dan wel zogenaamd fulltime geoefend, en jaren in de leer geweest, alleen kunnen ze niet tekenen wou je zeggen.

ik denk dat menig persoon tevreden is met zon portret.

en ja er zijn altijd betere.

• diel

http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=12095

• ToeTagTattoo

je levert inderdaad beter werk als veel anderen die dit wel niks anders doen. wil niet zeggen dat ik het goed werk vind maar het gaat een betere kant op als veel werk wat ik van “professioneele studios” heb gezien. maar ik vind ook om echt je doelen te berijken moet je het fulltime doen. bijzonders iemand die all met wijnig oefening betere tattooes zet als andere met veel oefening moet je dat doen anders is het echt energieverspilling en tijdverspilling.

• diel

Tuurlijk zou ik graag fulltime willen werken, maar dat is helaas nog niet haalbaar

maar mocht het zo gaan groeien dan is dat wel wat ik uiteindelijk wil natuurlijk.

dus we beginnen zeg maar partime en dan hopelijk naar meer.

Ik zou dolgraag in de leer willen bij een shop, staat toch wel wat beter op je cv

mocht er 1 zijn dan hoor ik het graag.

bedankt nog voor alle reakties

groeten

• ToeTagTattoo

je hebt geen cv. alleen een portofolio. werk daarvoor… maakt niet uit hoelang het duurt om een goed portofolio te krijgen… belangrijk is dat je ermee iets over je werk kunt zeggen.