Natuurlijk ga ik niet oefenen op mensen, begrijp niet dat mensen dat ook doen.
ik ben nu al ruim een halfjaar aan het oefenen op varkenshuiden en dat gaat me vrij goed af, als ik dit vergelijk met bestaande tattooshop dan doe ik daar zeker niet vooronder, er zijn natuurlijk altijd betere dat geef ik toe. maar dat is in elk vak zo.
Ook heb ik natuurlijk goed gesproken met tattooeurs over alles en nog wat en is er best genoeg informatie te vinden over hoe je moet werken.
ook tijdens de oefenen op varkenshuiden hou ik mij aan de voorgeschreven hygiene regels. alles is netjes verpakt om besmeting te voorkomen en we vullen onze inktbakjes niet meer bij. je begrijpt wel wat ik bedoel.
Als ik nu in de toekomst een erg lastige of voormij doende een moeilijke tattoo krijg
ga ik deze eerst desnoods oefenen op huiden om te kijken of ik dit wel aankan
en dan mag de klant beslissen of hij hem goed genoeg vind of niet.
nee ik heb echt het beste voor met de klant en ook met mezelf. als ik wat begin wil ik ook een goede naam zetten en niet als knutselaar door het leven gaan.
Ik ben grafisch vormgever dus ik heb oog voor detail en weet wat mooi is. Dit wil ik natuurlijk ook zo mooi mogelijk overbrengen op de klant.
Eens zal de eerst keer worden dat ik een tattoo op een mens zet dat is waar.
maar zeker als je goed hebt geoefend moet dit zeker gaan lukken.
eerst maar eens de vriendenkring versieren.
Ik doe het ook zeker niet voor het geld, ik doe het echt voor de kunst.
Nu zullen er genoeg zijn die zeggen dat je in de leer moet, kan is mogelijk maar is niet noodzakelijk. heel veel informatie heel veel vragen, goed alles bestuderen, heel veel lezen, en vooral heel veel oefenen. dat blijft toch de basis.
elke tattooeur werkt anders, ik dus ook.
wel houdend aan alle voorgeschreven regels natuurlijk.
http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=12089
voorbeeld van een portret