Leeftijd

• Jan

De minimale leeftijd voor een Tattoo is zover ik weet 16 jaar. Maar indien je toestemming heb van je ouders, mag het dan wel eerder ? En wat zijn de ‘gevolgen’ als je het eerder laat doen ?

Alvast bedankt !

• coolio

Over de gevolgen wil je het toch niet hebben ,Het is gewoon dom en amateuristisch om iemand op zo,n jonge leeftijd te tattoeeren .

Vind persoonlijk 16 ook nog veel te jong om een tattoo op te zetten .

Iemand die 16 is kan nog niet voor zichzelf beslissen om een tattoo te laten zetten die er waarschijnlijk zijn of haar hele leven op blijft staan kunnen veel mensen het met mij oneens zijn hier maar 16 is nog niet volwassen en te jong .Ik zou nooit toestemming geven aan mijn kinderen om dat te doen voordat ze 18 zijn !

• ToeTagTattoo

meeste mensen met 18 bescheffen nog steets niet wat de woorden “altijd” of “nooit” echt voor je betekenen. Sommige laten ‘n tekst zetten en als je hun dan vraagt of ze die tekst ook in hun woonkamer op de muur zullen schrijven of ze ’t dan niet ook na 6 maanden beu worden, krijg ik meestal een “oh dat is ook wel zo, zo heb ik er nog nit over nagedacht” ik heb met 19 nog foute beslissingen gemaakt. Maar 16… ik doe het niet maakt mij niet uit wat ouders dan zeggen of niet.

• Laura

Ben met jullie eens dat 16 jong is,

maar de ene persoon van 16 is natuurlijk niet de andere persoon 16,

dit wil echter niet zeggen dat ik het goedkeur voor de duidelijkheid!

• bart

idd iedereen is anders mar 16 is echt gewoon te jong…..

• Tattooz

Ik ben zelf voor 18 jaar als minimum.

• grimreaper

ik zelf ben ook voor 18 maar zet wel tattoo's als ze 16 zijn en toestemming hebben van hun ouders want als ik het niet doe gaan ze wel naar iemand anders heen.

had een poosje geleden een moeder met haar dochter in de zaak de dochter was 14 en mocht en tattoo van haar moeder die heb ik uit gelegd waarom ik dat niet deed toen vertelde ze mij dat haar nichtje van 15 wel een tattoo had laten zetten ergens anders toen heb ik gevraagd waarom ik het niet deed en die andere studio wel! toen kwam ze er achter dat het de andere studio alleen het voor het geld en het hun dus niet in terezeerd wat er verder gebeurd met de kland

• coolio

Tja hoe dom kan je zijn als ouder ,Ik wil er niets mee te maken hebben zelfs al zijn de ouders er mee eens onder de 18 geen tattoo !.Dan gaan ze maar naar een beunhaas maar je kan niet altijd zwichten voor geld ,Dan erbij ik ga er niet vanuit dat iemand jonger dan 18 een groot stuk laat zetten omdat ze weinig geld bezitten of omdat ze daar gewoon nog niet zo mee bezig zijn .Dus voor dat beetje geld wat die kids binnen brengen ga ik niet moeilijk doen Je hebt nog zoiets als beroeps ethiek .En dan moeten de beunhazen die paar kids voor hun rekening nemen kunnen ze trots opzichzelf zijn .