Een shop beginnen.....

• Swuk

Hoi, ik wil binnenkort (na een lange, lange opleiding jaja) mijn eigen shop gaan beginnen. Ik ben heel enthousiast, alleen heb ik toch wel wat vragen.

Ik wil geen lid worden van de NBT en wel om de volgende reden, ik heb geen zin om lidmaatschapsgeld te betalen voor een sticker op mijn raam die mijn klanten niets kan garanderen over mijn kwaliteiten en mijn werk. De sticker kan geen garantie geven voor de hygiene in mijn shop. Wat gebeurt er nu als ik geen lid word? Dat wil toch niet zeggen dat ik een beunhaas ben? Als ik de hygiene-regels toepas (ja ook alles inpakken in plastic :) ) en werk volgens de regels van de ggd dan kunnen ze me toch niets maken.

Ik krijg het idee dat iedereen die NBT door zijn strot geduwd krijgt en ik hou niet van moeten, want moeten=dwang en daar kan ik slecht tegen.

• *****Klaus Ringmaster*****

Niemand HOEFT lid te worden van de NBT, sterker nog een heleboel mensen MOGEN niet eens lid worden van de NBT, en als jij er voor kiest om geen lid te worden dan doe je dat toch lekker niet. Als jij geen zin hebt om lid van de VARA te worden, dan hoef je dat ook niet op een forum van de VARA te zetten.

Niemand krijgt de NBT door z'n strot geduwd, en bovendien KUN jij de eerste tijd niet eens lid worden van de NBT omdat je daarvoor eerst een paar jaar zelfstandig werkzaam moet zijn als “prikschilder”, en dat ben je dus nog niet. Lid van de VVLK worden is wel mogelijk, en daar zou je best slim aan doen om je daar bij aan te sluiten.

Klaus.

• Symfonie

Ik vraag me af waar Swuk zijn opleiding heeft gedaan…Nee niets zeggen hoor..!

Uit mijn ervaringen heb ik zeker meegekregen dat je, en zeker bij een heeeeeele lange opleiding(!), op de hoogte bent van de naam, functie, sofinummer, telefoonnumer, adres, leefomstandigheden en sexuale voorkeur van 't bestuur van de NBT.

Ja je kan zonder lidmaatschap ook goed en steriel en volgens de regels werken…

Nee je moet niks…

Ben je opgeleid in korte tijd of heb je zelf 't een beetje onder de knie gekregen (wat dus wel mijn indruk is in dit verhaal…) dan zal je vanzelf op je plaat gaan…

Hopelijk heb ik ‘t dan ook vies mis! Kan mij ook gebeuren…Dan zie ik totaal geen problemen om je te bewijzen in dit wereldje maar zie ik eigenlijk ook geen bezwaren tot ’t betalen van lidmaatschapgelden voor de NBT. 2 dagen werken maar dan kun je je opleiding wel ‘kronen’ wat voor jezelf wel een flinke opsteker kan zijn.

• coolio

Beste Swuk Waar ga je jou shop openen ?

• Swuk

Nee sympatietje , ik heb t niet zelf onder de knie gekregen, ik mocht ook de plees schoonmaken in het begin in de tattoo-shop van mijn leermeester, je had t dus heel vies mis.

• Swuk

In Zuid-Limburg

• coolio

Veel succes !

• swuk

Dank je wel coolio, dat is een positief antwoord.

• ta2granny

hallo swuk..de bond duwt niemand iets door de strot hoor…je hoeft er echt niet bij en ik heb hier al vaker mn standpunt verkondigd dat een thuisstudio of niet=bondslid net zulk mooi en steriel werk kan afleveren als een bondsshop…

Ook ik vind een sticker van de bond geen garantie voor vakwerk en hygiene,maar op zich is t niet verkeerd om samen sterk te staan voor je werk.(ik ben geen bondslid trouwens,al heb ik vroeger wel in bondszaken gewerkt.De bond stelt inderdaad eisen aan zn leden,maar wat de regering ons in de maag wil splitsen allemaal is vervelender…laat je goed informeren..kijk toch maar eens op de site van de bond..daar staan nuttige dingen op,die de ggd ook graag wil zien…succes ermee..groetjes..ta2granny

• Red Hot Tattoos

Ik sluit me hier bij aan, Ik heb trouwens altijd al iets gehad tegen bond. die arme beesjes.haha