Tatto Chinees/Japans Geluksteken

• ruth

Hi,

Ik ben in het bezit van een tattoo chinees geluksteken. Echter als ik op internet ga zoeken naar de tekens en plaatsjes voor geluk, zie ik die van mij er niet bij staan….

Ik wil nog een teken laten zetten, maar natuurlijk in hetzelfde dialect/taal als de tattoo die ik reeds bezit.

Ik heb al vele websites/vertaalsites afgestruind, maar ik kan gewoon niet het symbool vinden. Mijn symbool bestaat uit 2 delen, links en rechts. Links heb je een soort rennend mannetje die komt in meer symbolen voor geluk voor. Echter de rechterkant komt dus niet overeen. waar bij het meest voorkomende geluksteken een 4kantje is verwerkt, is dat bij mij niet het geval. Het zal ongetwijfeld een bepaald dialect zijn, maar waar vind ik het!

Weet iemand een goede site waar ik dit kan opzoeken?

• ToeTagTattoo

je hebt niet alleen gelukstekens in vorm van schrifttekens maar ook in vorm van dieren.

zoek ff op: maneki neko & kingyo

dit zijn japanse geluksbringers… werkt altijd mooi in een tatoeage.

• ruth

Bedankt!

Ik ga dit proberen, misschien heb ik geluk!

• ruth

Hi,

Bij maneki neko & kingyo vind ik enkel katjes en vissen…. Heb ook even gezocht bij vertaalsites van deze woorden, maar daar komt ook niet mijn tattoo uit….

Het is wel een kalligrafisch symbool. Ik heb het al lang geleden laten zetten en zou een chinees teken voor geluk moeten zijn… maar die vind ik gewoon niet, tenminste niet hetgeen wat ik op mijn buik heb staan! haha.

Het zal toch niet zo zijn dat ik met iets aanders rondloop;) Vandaar dat ik nog steeds dat geluk niet heb mogen ontvangen;)

Ik ga nog even verder zoeken, maar alle suggesties zijn erg welkom!

Groetjes

ruth

• ToeTagTattoo

daar ging het mij ook om… maneki neko is een kat met een pot zwaaiend en kingyo is een dicke vette goudvis… bvest wel cool lol

• *IREZUMI*

Kijk eens bij goodorient.com

Daar kun je chinese namen op zoeken, ze zullen zeker ook gelukstekens hebben.

En anders proberen onder kanji meanings.

Houdoe…….

• *****americanx*****

Is het deze of lijkt hij er op?

Gr Martin

• ruth

Hi,

Nee zo ziet hij er niet uit nee. Helemaal niet zelfs… Ik ga proberen hem in te scannen. heb het nagetekend!

Probeer het vanmiddag erop te zetten. kan ik gewoon een foto uploaden in dit forum of moet ik dan mailen?

Groetjes,

• *****americanx*****

Kan je gewoon uploaden hier kijk ff bij het FAC hoe dit moet

Gr Martin

• ruth

Hi,

Ik hoop dat dit zo lukt,

Dit is em

Als het niet lukt, kan dit bericht verwijderd worden!