disposible

• gabtattoo

ik heb een vraagje, ik heb een stoom autoclaaf dit is voor mijn piercingtangen.

Nu heb ik gelezen dat je een vs of b met een vacuum nodig hebt voor holle voorwerpen, nu gebruik ik al 2 jaar disposible's grips en tips dit blijf ik gewoon ook gebruiken omdat ik dit gewoon fijn vind werken en gewend ben.

Maar mijn vraag is nu moet ik als nog voor zo'n ding gaan kijken, is het verplicht als shop zo'n ding te hebben staan ? terwijl ik hem inprincipe niet nodig heb?

Wie weet mij hier meer over te vertellen

Alvast bedankt

Gabtattoo

• ***** Intiem *****

Kijk eens op het volgende link , daar is alles te downloaden over de nieuwe wet voor Tattoo en Piercing die misschien in Juny van kracht gaat worden , mits deze word goedgekeurd door de EU.

http://www.ggdkennisnet.nl/kennisnet/explorer/subdomeinexplorer.asp?display=2&atoom=19723&atoomsrt=10&actie=2

M.v.g. Roelf ( tevens hele fijne dagen gewenst vanaf onze kant )

• gabtattoo

Hallo Roelf,

Ook hele fijne dagen gewenst.

Ik heb inmidels de richtlijnen al alleen staat er niks over disposible in.

Dus dat blijft mij een beetje onduidelijk

Met Vriendelijke gr

GabTattoo…

• ***** Intiem *****

Volgens de GGD te groningen ( WIA KUNST ) mag het gebruikt worden.

Ik gebruik het zelf hier ook , en er is niks mis mee.

Zou zeggen gewoon ff als je zeker wilt zijn bellen met je plaatselijke GGD , daar geen van alle GGD`s in Nederland het zelfde antwoord zal geven op je vraag.

M.v.g. Roelf…………………

• *****americanx*****

Wat ik er van weet en wat mij ook is verteld door de GGD hier in Nijmegen is dat iedere studio verplicht is om of een VS of een B autoclaaf te hebbem al;s straks de nieuwe richtlijnen van kracht worden.

Ze hebben mij verteld ook al zou ik met disposible werken (wat ik niet doe) is het toch verplicht, je kan namelijk als de keuring is geweest ook met andere systemen gaan werken die niet disposible zijn en dus om er zeker van te zijn dat alle goed gaat in een studio is de VS of B autoclaaf verplicht.

Maar je kan het altijd ff checken bij de GGD bij jou in de buurt.

Gr Martin