bericht inzake de nieuwe wet.

• *****americanx*****

Ik krijg net het bericht binnen van de NBT dat de wetgeving word uitgesteld van 1 februari naar 1 juni.

Volgende week komt er een kersteditie uit en daar staat de brief van het VWS in waar precies word uitgelegd waarom en waarvoor.

Groetjes Lindsay

=======================================

Bovenstaande bericht is zojuist ook op het piercing forum gepost.

Op zich een goed bericht, maar we moeten nu wel blijven strijden en allemaal 1 front gaan vormen tegen de GGD en VWA om de regels zo ver te krijgen dat ze normaal werkbaar zijn.

Dus normaals een oproep aan alle collega's om lid te worden van de VVLK, hun internet adres is deze http://www.vvlk.org/ hier kan je, je dus aanmelden bij de nieuwe vereniging.

Gr Martin

• Gerrit

Alweer een vereniging ???????

We hebben toch ook al de “ vereniging voor nederlandse huisvrouwen” !!!!!

Wat maken jullie je toch allemaal druk om die kutregels en ondertussen toch stiekum “proberen” volgens de nieuwe richtlijnen te werken.

Lastig he…..iets vaker je handen wassen

Lastig he…..andere handschoenen

Lastig he…..al die extra overdreven handelingen voor / tijdens / na het tatoeeeren

Lastig he…..nieuwe sterilisator aanschaffen

Lastig he…..al die prutsers om je heen waar het eigenlijk allemaal om te doen was.

Lastig he…..al die groothandels die aan jan en alleman producten verkopen.

Lastig he…..Gg&Gd, KvW, belasting, ambtenaren in het algemeen,etc.

Lastig he….. dat ik meer dan de helft niet op noem

We wonen/werken in Nederland…..het land van de regeltjes !!!!

Het land waar ze zich drukker maken om een dode dominoMus dan om een paar ongeschoren getatoeeerde motorrijdende leren hesjes dragende figuren die mensen voorzien van lelijke ontstekende en ziekmakende afbeeldingen.

Begrijp het nou een keer……we worden niet serieus genomen.

In andermans ogen zijn wij toch allemaal uitkeringstrekkers die een beetje lopen te klooien met andermans lichaam.

in sommige gevallen is dat ook zo en daar moet wat aan gedaan worden……….

maak je daar maar druk om.

• *****americanx*****

Het gaat ook niet om alles wat je nu op noemt Gerrit, maar waar we ons sterk voor willen maken is dat we nu eens allemaal achter elkaar moeten gaan staan en tegen alle tegen strijdig heden die in de nieuwe wet staan gaan strijden.

Dat er een nieuwe wet komt is geen probleem en als dit enkele veranderingen met zich mee breng moet je voor lief nemen, maar de wet was in eerste instantie bedoeld om de “beunhazen” aan te pakken en te onder scheiden van de legale studio's.

Ik ben van mening dat ze met deze nieuwe wet zoals hij er nu ligt eerder de beunhazerij in de hand werken en er zeker een aantal studio's het voor gezien gaat houden en in een achteraf hokje gaan lopen prikken en het met de regels dan niet meer zo nauw nemen, er zijn genoeg studio's die geen geld hebben voor een verbouwing of een nieuwe autoclaaf(omdat hun autoclaaf van 6jr oud niet meer aan de eisen voldoet volgens de GGD en VWS en leverancier) te kunnen kopen en juist deze studio's zullen de anonimiteit op zoeken en dan alle regels aan hun laars lappen.

Voor studio's die nu al volgens de GGD richtlijnen werken zal er niet zo heel veel veranderen, maar wel mogen alle tegenstrijdig heden uit de nieuwe richtlijnen wet worden gehaald zodat het werken ons niet bijna onmogelijk wordt gemaakt.

Nu een vraagje aan je Gerrit, wat vindt jij van die nieuwe manier om een tattoo te verzorgen met die speciale folie(die volgens de leverancier niet geschikt is) en of die zogenaamde wondspray die een filmlaagje op de tattoo legt na inspuiten. Deze manieren zijn uitgetest door leden van de NBT en slecht tot zeer slecht bevonden.

De manier hoe het nu gebeurt is een in de praktijk bewezen en zeer goede methode om de tattoo met enige regelmaat met een goede zalf in te smeren en ook het afdekken met gewone krimp folie heeft nooit tot enige problemen geleid en dit mag straks allemaal niet meer van de GGD en VWA, wat vind jij hier dan van?

En zo staan er in het gehele concept veel meer tegenstrijdig heden of dingen die in de praktijk niet tot een goed resultaat leiden.

Kijk de dingen die jij hebt opgenoemd zullen niet leiden tot enige ongemakken of andere dingen en zijn gewoon de normaalste zaak van de wereld.

Gr Martin

• Vera

Ik vraag me af of het de beunhazerij wel echt tegengaat. Laatst heb ik een interessant gesprek gehad met iemand van de KvW en hij vertelde me dat iemand die niet staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel ook nooit zal worden bezocht door de KvW of GGD, simpelweg omdat ze niet zijn geregistreerd. De waarschijnlijk ergste overtreders van de hygiënerichtlijnen zullen volgens mij juist in deze groep te vinden zijn. Iemand die zijn shop heeft geregistreerd zal toch wel op zijn minst een poging doen om zijn zaakjes in orde te hebben qua hygiëne…alhoewel ik soms internetpagina's zie van geregistreerde tatoeëerders die er zeer dubieuze richtlijnen op na houden. Kortom, ik denk dat er uiteindelijk maar een klein percentage van de beunhazen daadwerkelijk wordt aangepakt.

Dit neemt overigens niet weg dat enige regulering vanuit de overheid een goede zaak is…jammer dan ook weer dat het aanstaande beleid op sommige punten verkeerd gaat…

• ***** Intiem *****

1-0 voor Gerrit , ge hebt gelijk.

Weg met Beunhazen en prutsers , heb je alleen maar werk van.

Regels moeten er zijn , maar het ligt er aan wat voor.

M.v.g. Roelf …………

Taal & Tik fouten onder voorbehoud , hihihi

• *****americanx*****

Met de nieuwe wet ga je de beunhazerij absoluut niet tegen, ik ben van mening dat je het alleen maar meer in de hand werkt met die nieuwe wet. Ik zelf ben zeker een voorstander van de nieuwe wet(wel met enige wijzigingen daar gelaten dan), zo kan je het koren wel van het kaf scheiden en zien wie zich wel inzet voor een goede zaak met de juiste hygiëne regels die worden gehandhaafd.

Het idee van Rich in hier boven staande topic vind ik dan ook niet zo een bijster goed idee, het is aan de klant zelf waar hij of zij voor kiest en als ze voor zo een beun kiezen en hun lichaam wordt dan verminkt is dit natuurlijk hun eigen zaak.

Dus het idee van een kliklijn of een klik forum lijkt mij dus niet zo echt goed, kijk dat er direct mensen zeggen we gaan kijken wat we hier aan kunnen doen, ja die zijn er ook en die zullen ook niet schromen om andere mensen te verraden.

In Nijmegen heb je ook meerdere beunen zitten en ja wat hun doen moeten ze zelf weten en als er mensen zijn die zich met 2e hands naalden willen laten prikken, dan kiezen ze hier zelf voor.

We moeten eerst maar eens een sterke vak groep krijgen die samen met de GGD en VWA en KVW werkbare en goede regels omtrent de hygiëne richtlijnen maken en niet zoals het concept er nu is, met al die tegen strijdig heden.

Gr Martin

• Gerrit

*****americanx***** schreef:

> Nu een vraagje aan je Gerrit, wat vindt jij van die nieuwe

> manier om een tattoo te verzorgen met die speciale folie(die

> volgens de leverancier niet geschikt is) en of die zogenaamde

> wondspray die een filmlaagje op de tattoo legt na inspuiten.

> Deze manieren zijn uitgetest door leden van de NBT en slecht

> tot zeer slecht bevonden.

> De manier hoe het nu gebeurt is een in de praktijk bewezen en

> zeer goede methode om de tattoo met enige regelmaat met een

> goede zalf in te smeren en ook het afdekken met gewone krimp

> folie heeft nooit tot enige problemen geleid en dit mag

> straks allemaal niet meer van de GGD en VWA, wat vind jij

> hier dan van?

>

> Kijk de dingen die jij hebt opgenoemd zullen niet leiden tot

> enige ongemakken of andere dingen en zijn gewoon de

> normaalste zaak van de wereld.

>

> Gr Martin

Ja Martin , wat vind ik er van !!

I

k was aanwezig op de vergadering van de NBT waar door een dame van het merk/bedrijf 3M werd uitgelegd hoe de folie te gaan gebruiken.

Ik heb daar veel vraagtekens bij.

Die spray is helemaal @!#$ want je moet een gediplomeerd autospuiter zijn om het aan te brengen.Om maar helemaal niet te spreken over het resultaat.

Een vraag mijnerzijde was of het uitgesloten was of de klant geen problemen kan krijgen zoals puistjes, irritatie of een branderig gevoel met deze folie. Het antwoord van de voorzitter (die het op15 klanten had uitgeprobeer) was NEE !!!

Dus ik zei…..kunnen we dus net zo goed de ‘oude’ folie blijven gebruiken.

Dat er een landelijke regel moet komen staat vast want die zegt zus en die zegt zo.

Schriftelijk meegeven aan de klant zoals het beschreven (volgens de wet)staat.

En dan mondeling toelichten dat ze dit papiertje thuis in de prullebak moeten gooien en het zo moeten verzorgen zoals wij zeggen.

Maar dan moet het wel een verzorging zijn die iedere tattooartiest aanspreekt.

En dan heb ik het nog helemaal niet over het financiele plaatje gehad…..moeten we dat gaan doorvoeren naar de klanten ?

Dat zal niet gaan !!!

10 jaar geleden betaalde je voor een roosje 25 gulden nu zo rond de 60 Euro

Als dit allemaal doorgaat dan zal een roosje rond 90 a100 Euro gaan kosten.

Wat zegt die klant dan : “ik ga wel naar die gozer die op z,n zolderkamertje zit”

En dan beginnen we weer van voor af aan !!!!

• *****americanx*****

Ja als ze de wet doorzetten zoals hij er nu ligt wordt het zeker een probleem en werk je kloterij en ellende in de hand.

Ik ben anwezig geweest op de bijeenkomst van piercers op de 21e nov. en ik kan zeggen daar werd zelfs door de medewerken van de GGD Joan Worp gezegd dat je mondeling enkele zaken mag toelichten die niet op je verzorgings advies staan, dus met andere woorden je mag mondeling alles zeggen zolang je dit maar niet op papier zet en doet tijdens de keuring van de GGD.

Ja hoe krom het allemaal gaat lopen zullen we wel zien en afwachten, de datum dat de wet zou ingaan is inmiddels al met een aantal maanden verschofen, zo hebben de studio's die het nog niet voor elkaar hebben ook de kans en de tijd om alles voor elkaar te maken, wel zo eerlijk vind ik.

Gr martin