Pijn

• Shaolin

Een vraagje, bij lange tattoo sessies gebeurt het mij nog wel eens dat op een gegeven moment de pijn behoorlijk heftig word, ook op plekken die ik normaal prima te verdragen vindt. Kortom mijn hiud reageert dan nogal ellendig.

Is hier wat aan te doen?

• ToeTagTattoo

ff stoppen voor en half uurtje en iets zoetigs eten. snickers of mars of zo. water drinken. en dan verder. misschien een beetje koelen met een coolpack.

Je hebt “ups” en “downs” tijdens een tatoeer sitting. tijdens een up kun je de pijn heel goed aan. naar elke down komt ook weer een up. maar je moet er voor zorgen dat je lichaam de nodige energie heeft. helaas worden met de tijd de downs langer en de ups korter ;)

• Gerrit

Als je huid te warm (gloeien) wordt dan pakt het ook moeilijker inkt aan.

Je lichaam gaat op een gegeven moment protesteren omdat je simpelweg na en uurtje of 4 moe wordt van het (onbewuste) inspannen.

Dan krijg je een soort leeg gevoel alsof je niks gegeten hebt.

Dus wat Markus zegt klopt …..ff rust en wat eten .

gaat het daarna nog niet…….gewoon stoppen.

Als je met een groot stuk bezig bent (a4 formaat of groter) heb je ook de kans dat je wondkoorts krijgt waardoor je gaat rillen.

Aspirientje nemen, wat eten en lekker naar bed toegaan en je bent de volgende dag weer de oude.

Gerrit

• ToeTagTattoo

dat rillen had ik inderdaad ook als ik in america bezig was met mijn mouw. naar 8 uur begonn ik in eens te trillen. beetje water, warmte en suiker en het was weer oke. We zijn op die daag pas naar 12 uur gestopt :o dat was echt hardcore maar wel mogelijk als je op een paar dingen let.

• zjanke

Ik heb voor mijn rug (schouder tot schouder) 5,5 uur in een keer gezeten. Het was lekker warm in de studio en ik ben niet echt een kou-kleum, dus meteen een ventilator erop gezet. Huid bleef lekker strak en het was goed te doen op een paar “bekende” plekken na (tegen mijn wervelkolom en midden op de grote spieren). Toen we klaar waren en de hele zaak was afgeplakt met gaas was ik in een keer hondsmoe, terwijl ik toch echt het idee had dat ik lekker ontspannen had gezeten.

Ik vond het destijds vreemd, maar hoor het vaker en de adviezen van tattoeerders zijn inderdaad altijd:stoppen en iets eten