van pro naar beunhaas

• Moby

Beste tattoo liefhebbers

Ik ben Moby en al 15 jaar tatoeëerder, Tevens ben ik patenthouder van de deelbare tattoo-tube.

Toen ik 16 was ben ik in het vak terecht gekomen en doe dit sindsdien met heel veel plezier, en heb daarbij altijd de hygiëne hoog in het vaandel gehad en nog steeds natuurlijk.

Toen ik begon was er nog niet zoveel concurrentie en beunhazen(!)hoorde je niet zoveel over. In de loop van de jaren zijn ze als paddestoelen de grond uit gekomen. Mensen die niet eens de fantasie hebben om een kleuterschoolbloempje te tekenen dachten hier in Den Helder goud geld te kunnen verdienen met het verminken van mensen. ?Lopende kunstwerken?worden ze genoemd, met trots in de krant dat je een meisje van 14 hebt gepierced,sorry! Een andere die huisschilder van beroep is en het verschil niet weet tussen een tattoo- en een pierce-naald(dit kun je aan z?n werk afzien).

Na jaren bij m?n vader gewerkt te hebben kreeg ik mijn eigen studio, niet groot maar voldoende. Omdat ik net voor mezelf begon nam ik er een baan bij en werkte zo dus alleen op afspraak. Ik was dus niet elke dag open en de klanten die meteen een tattoo wilde werden dus door prutsers geholpen met alle gevolgen vandien!

Totdat er op een dag het bericht in het nieuws komt dat er in Den Helder met vuile naalden gewerkt wordt! Schandalig!!! Heb ik net een patent op een tube tbv de hygiëne krijg ik DIT. Nou, Den Helder stond landelijk in het nieuws en ik kwam dus als mosterd na de maaltijd met mijn deelbare tube. De persoon die deze tattoos maakte(bij jongeren van 14-16 jaar)zat in de Balistraat en ik had mijn studio(The Sting) in de W Barendszstraat, De uitspraak hiervan (Balistraat-Barendstraat)heeft er voor gezorgd dat ik dus helemaal geen klanten meer had want ik zou volgens horen zeggen degene zijn met de vuile naalden(BEDANKT BEUNHAAS!).Mijn baan had ik ook niet meer vanwege twee hernia?s en cystenieren. En nu kon ik de huur op gaan zeggen. Door alle stress die dit met zich meebracht ging ik scheiden. Dit gaf mij het voordeel om thuis te kunnen werken(dit mocht niet van m?n ex)en wilde dit eigenlijk ook niet omdat ik voor mijn gevoel dan een beunhaas zou lijken. Maar het was de enigste optie. Ik heb mijn naam veranderd in ?moby tattoo?en hoopte dat het wel weer goed zou komen. Nu zie ik de beunhazen een hele mooie studio hebben, helemaal volgens de richtlijnen, maar kijk eens naar wat ze neerzetten! Het is echt om te huilen!

Van professioneel tot beunhaas!

sorry heb dit bericht moeten aanpassen op veler verzoek

Ik heb mijn keuken! Mijn werkwijze is hygiënisch en wat mijn kwaliteit betreft, ik ben nog steeds lerende!

Mensen zien alleen het veilig ogende uiterlijk van zo?n studio, en kijken dan niet meer verder.

Ik hoop voor mezelf dat ik in de toekomst weer de mogelijkheid zal krijgen om mijn hobby weer te kunnen uit oefenen.

Voor alle andere hoop ik dat ze bij een artiest terecht komen die naast hygiëne OOK kwaliteit levert.

Groetjes Moby

• JRT

Hoi,

Dat is is @!#$.Ik kan me nog wel wat herinneren werd er toen toch ook met oost indische inkt gewerkt?Bij die persoon en haast al zijn klanten waren minder jarig.

• ToeTagTattoo

mooi zo! all dat hygiene gedoe kan ieder prutser leren! maar fatsoenlijk tekenen en tattoos zeten helaas blijkbaar niet. Tattoo artist ben je maar als je alle drie afdelingen beherst… de techniek, de hygiene en de kunst!

• coolio

Ja juist ! Toe Tag maar er is nog een ding dat we niet uit het oog mogen verliezen ,De Passie voor het tatoeeren ! Want ik heb de indruk dat de beunhazen het alleen voor de poen doen ,En dat er mensen zijn die ik regelmatig op het forum en in het dagelijkse leven tegenkom die echt liefde hebben voor het tattoeeren gewoon omdat het iets iswat blijvend is en persoons gebonden er zijn duizenden redenen om het van tatooeren te houden Uit het verhaal van Moby maak ik op dat hij ook echt liefde voor zijn beroep heeft en op zijn website blijkt dat ook ,Niet uit blinkend of fantasierijk maar wel net werk ,.Jammer dat het zo moet lopen daar in Den Helder.Veel succes nog Moby

• jonkvrouwhelene

Sorry hoor, maar ik vind t allemaal heel lullig wat er met jou gebeurt is, maar om nou te roepen, nu zie ik dat de beunhazen een mooie shop hebben, maar de kwaliteit laat te wensen over? Dat vind ik pas lullig!! Ik vind het sowieso lullig om andere tattoeerders naar beneden te halen omdat ze in andermans ogen beunhazen zijn. Laat iedereen in zijn waarde, iedereen in Den Helder e.o. kent The Sting nog wel. Dus als ik jou was zou ik daar wat mee doen……i.p.v. andere tattoo-shops naar beneden te halen. We weten allemaal dat er maar enkele shops zijn, je noemde gisteren een uitzondering ( die overigens nu bij het stukje weg is) en als je een beetje bekend bent in Den Helder kun je op snel nagaan over wie jij het hebt, sorry ik vind het onsmakelijk.

• Moby

Hetgene wat ik hiermee gedaan heb is een reactie van mij op het zoveelste lulverhaal over mij.

Waar het mij om gaat is niet per defenitie de tattoeerders hier in Den Helder naar beneden te halen,maar de mensen die overwegen een tattoo te laten laten zetten te attenderen ook naar de kwalitiet te kijken en niet zomaar een mooie studio instappen en denken dat het wel goed zit.Er zijn minimaal 7 plaatsen waar je terecht kunt voor een tattoo en niet allemaal zijn ze slecht!De beunhazen waar ik het over heb weten zelf wel wat ze allemaal geluld hebben.Aan hun zal ik verder dan ook geen woorden meer vuil maken. Het is ze gegunt!Wat dat onsmakelijke betreft oke daar zal je dan gelijk in hebben maar dat is wel hoe ik er over denk!

Groetjes Moby