Wil wel helpen maar.....

• John Smeets

Hey,

Ik ben dan wel officieel een beunhaas en zwartwerker maar zie het belang van fatsoenlijke regelgeving ook wel in.

Er wordt mensen de mogelijkheid om op een eerlijke manier hun brood te verdienen ontnomen en de regels zorgen ervoor dat mensen gedwongen worden om in hun eigen en in het nadeel van hun klanten te moeten gaan handelen willen ze legaal bezig blijven.

Ik ben me er echter terdegen van bewust dat ik nu misschien wel welkom ben om goede regels te krijgen maar vervolgens als het doel bereikt is aan de eerst volgende boom opgeknoopt word als zijnde beunhaas.

Volgende week komt er een “klant ”die in een ziekenhuis werkt en na op dieverse plaatsen te zijn geweest kijken besloten heeft om bij mij “beunhaas ” zijn tattoo te laten zetten (we hebben nog helemaal niet gesproken over geld ).

Dit is voor mij een teken dat ik niet verkeerd bezig ben.

Dat ik het doe omdat ik het graag doe en het een eer vind als iemand mij toestaat om hem/haar voor het leven te tekenen maakt in principe niets uit en veranderd er niets aan dat ik dus binnenkort niet alleen de belasting belazer maar ook nog eens strafbaar ben.

Wat ik uit liefhebberij doe is voor een studio niet te doen.

Ik bouw trouwens ook af en toe onbetaalbare motorfietsen die voor een habbekrats naar mensen gaan die ik ze gun en niet naar de hoogstbiedende.

Om een lang verhaal kort te maken:

Ik wil best helpen om een goede en werkbare regelgving te maken.

Laat effe weten hoe.

Zonder dat ik mezelf het uitoefenen van mijn hobby in de toekomst onmogelijk maak door door de mensen die ik nu help “verraden”te worden.

Ik ben niet uit op het “snelle geld” (hier zijn veel betere manieren voor als je dat wilt).

Dat ik strafbaar ben accepteer ik en het risico dat ik bestraft word neem ik.

Ik ben echter niet van plan om me op een presenteerblad aan te bieden.

Groeten John.

• Klaus Ringmaster

Hallowaa.

Het verbaast je hopelijk niet al te veel dat je nog geen respons op je postings hebt gehad.

Je zegt zelf dat je een beunhaas en een zwartwerker bent, maar dat je tegelijkertijd mee het belang van regelgeving wel inziet!!??

Je zegt zelf dat:“Er wordt mensen de mogelijkheid om op een eerlijke manier hun brood te verdienen”. Dat wordt mede veroorzaakt door mensen die zwartwerken en het niet zo nauw nemen met regelgeving. Iedere 100 euro die bij jou (of bij één van je collega zwartwerkers) wordt gebracht is 100 euro die “wij” al “witwerkers” wel mislopen. voor jou is die 100 euro na aftrek van je kosten (naalden, beetje inkt en zo) pure winst. “Wij” als “witwerkers” moeten van die 100 euro eerst 19% BTW afdragen, daarna onze kosten verrekenen (pand; afchrijving van autoclaaf en andere dure apparatuur die de meeste zwartwerkers en beunhazen niet in huis hebben; advertentiekosten; representatiekosten en nog een paar zaken), van het geld dat dan uiteindelijk nog overblijft betalen wij als “witwerkers” ook nog eens 60 (!!) procent belasting!! Dus “wij” mogen in onze handen klappen als er van die 100 euro, 20 tot 25 euro overblijft !!

Je zegt zelf (in een eerdere posting) :“Heb vandaag de regel bekend gemaakt dat eenieder die in 2006 nog naar een erkende studio gaat bij mij niet meer terecht kan omdat de kans op een ziekte (daar opgelopen ) en vervolgens afgewenteld op de ”beunhaas “ voor mij te groot is.” En nu zet je de volgende tekst neer:"Ik wil best helpen om een goede en werkbare regelgving te maken.

Laat effe weten hoe.“ Dat die twee berichten elkaar ”een beetje bijten" is je waarschijnlijk ontgaan, of je hebt inmiddels ingezien dat je het niet helemaal bij het rechte eind had in deze.

Nou een antwoord daarop is niet zo moeilijk: Schrijf je in bij de Kamer van Koophandel (de belasting komt vanzelf naar je toe), meldt je aan bij een beroepsgroep of iets in de geest, en dan kun je meehelpen aan nieuwe en goede regelgeving. Want dat is toch wat je wilt?

Groetjes, Klaus.

• ***** Tureluur *****

Dus “wij” mogen in onze handen klappen als er van die 100 euro, 20 tot 25 euro overblijft !!

Persoonlijk denk ik dat dat nogal optimistisch is ingeschat.

Ikzelf hou het op zo'n 10 Euries (give or take) die daadwerkelijk na aftrek van BTW, (overhead)kosten, afschrijvingen, precariorechten, inkomstenbelasting, gemeentelijke belastingen en dergelijke, in onze portemonnee verdwijnen.

De gemiddelde kleine zelfstandige in het huidige Nederland verdient met lang en hard werken (en het nemen van zakelijke risico's die niemand dekt) een bedrag dat niet veel hoger ligt dan wat je bij Sociale Zaken ook kunt krijgen.

Maar ja… leg dat maar eens uit aan een loonslaaf…..

Groet,

Tureluur

• John Smeets

Hoi.

Jullie antwoord is heel duidelijk en had ik zelf ook al bedacht.

Het zou mij er wel toe verplichten om van het tatoeren mijn beroep te maken, waar ik geen zin in heb.

Jullie zullen het waarschijnlijk niet geloven maar ik heb nog geen cent verdient met mijn gebeun.

Ik gun jullie jullie studio's en jullie manier van geldverdienen.

Zou het jammer vinden als mensen zouden moeten stoppen omdat er slechte regelgeving zou komen.

De beunhazen die veel geld verdienen schrikt het feit dat ze strafbaar worden niet af.

Ikzelf zou om veel geld te verdienen een andere manier zoeken dan met mensen werken.

Ik begrijp jullie standpunt en zal me verder niet meer met de zaak bemoeien.

Mijn hobby laat ik me echter niet afnemen, ik ben niet commercieel bezig en de mensen die mij toestaan om ze te tattoeren zijn er.

Sterkte met jullie gevecht voor fatsoenlijke regels.

Groeten John.