Hey,
Ik ben dan wel officieel een beunhaas en zwartwerker maar zie het belang van fatsoenlijke regelgeving ook wel in.
Er wordt mensen de mogelijkheid om op een eerlijke manier hun brood te verdienen ontnomen en de regels zorgen ervoor dat mensen gedwongen worden om in hun eigen en in het nadeel van hun klanten te moeten gaan handelen willen ze legaal bezig blijven.
Ik ben me er echter terdegen van bewust dat ik nu misschien wel welkom ben om goede regels te krijgen maar vervolgens als het doel bereikt is aan de eerst volgende boom opgeknoopt word als zijnde beunhaas.
Volgende week komt er een “klant ”die in een ziekenhuis werkt en na op dieverse plaatsen te zijn geweest kijken besloten heeft om bij mij “beunhaas ” zijn tattoo te laten zetten (we hebben nog helemaal niet gesproken over geld ).
Dit is voor mij een teken dat ik niet verkeerd bezig ben.
Dat ik het doe omdat ik het graag doe en het een eer vind als iemand mij toestaat om hem/haar voor het leven te tekenen maakt in principe niets uit en veranderd er niets aan dat ik dus binnenkort niet alleen de belasting belazer maar ook nog eens strafbaar ben.
Wat ik uit liefhebberij doe is voor een studio niet te doen.
Ik bouw trouwens ook af en toe onbetaalbare motorfietsen die voor een habbekrats naar mensen gaan die ik ze gun en niet naar de hoogstbiedende.
Om een lang verhaal kort te maken:
Ik wil best helpen om een goede en werkbare regelgving te maken.
Laat effe weten hoe.
Zonder dat ik mezelf het uitoefenen van mijn hobby in de toekomst onmogelijk maak door door de mensen die ik nu help “verraden”te worden.
Ik ben niet uit op het “snelle geld” (hier zijn veel betere manieren voor als je dat wilt).
Dat ik strafbaar ben accepteer ik en het risico dat ik bestraft word neem ik.
Ik ben echter niet van plan om me op een presenteerblad aan te bieden.
Groeten John.