Hey allemaal,
Effe iets dat mij de laatste dagen nogal hoog zit.
Sinds de nieuwe regels voor het tattoeeren en piercen in het nieuws zijn schijnt eenieder die ooit een tatoage heeft gezien een mening te mogen hebben die meeteld.
Ik heb er ook een.
Als ex “angel ”, “dorpsgek” , “zonderling” en alleenstaande vader van twee zonen vind ik dat ik mijn mening hier wel kenbaar mag maken.
Ikzelf stam uit de periode dat wanneer je een tattoo liet zetten de tattoeerder de machine eerst op zichzelf uitprobeerde om vervolgens (met de juiste instelling ) de tattoo te zetten.
Honden, katten liepen vrij rond in de zaken en handschoenen had niemand.
Mijn zoons zijn inmiddels op de leeftijd dat ze kunnen doen en laten wat ze willen zonder mijn toestemming.
Omdat ik het niet wilde doen heeft mijn oudste zoon zich laten piercen bij een erkende studio (voor veel geld ) en de piercings zijn nog steeds (na een jaar ) niet geheeld.
Mijn jongere zoon heb ik dus zelf maar gepierced (met een stopnaald ) en hij heeft geen problemen.
Omdat de jongens ook getattoeerd willen worden hebben ze mij een tattoo-apparaat kado gedaan (in nederland gekocht en dus erg duur betaald ).
Ik heb er inmiddels 4 bijgekocht inklusief grips en tips en nog geld over.
In de tijd dat ik tattoeer heb ik nog geen stuiver verdiend maar wel een hoop mensen die geen geld hebben voor ziektes behoed.
Ik wil een“ klant” eerst zien weten waarom hij/zij een tattoo wil en dan pas een afspraak maken om wat te zetten.
Het gaat niet om geld maar om de herinnering aan mij.
De mensen die ik tattoeer dragen een stuk van mij mee lang nadat ik dood ben.
Ik heb makkelijk praten ik heb geen studio waarvoor ik huur moet betalen en ook de belasting weet nog niet dat ik besta.
Ik heb de nieuwe regelgeving gedownload en in mijn studio opgehangen zodat eenieder die het wil ze kan lezen en kan zien dat ik mij er niet aan houd.
Heb vandaag de regel bekend gemaakt dat eenieder die in 2006 nog naar een erkende studio gaat bij mij niet meer terecht kan omdat de kans op een ziekte (daar opgelopen ) en vervolgens afgewenteld op de “beunhaas ” voor mij te groot is.
Ik ben nog niet zolang bezig maar als het moet zoals het nu gaat blijf ik outlaw.
Groeten Smeff.