Beunhaas

• John Smeets

Hey allemaal,

Effe iets dat mij de laatste dagen nogal hoog zit.

Sinds de nieuwe regels voor het tattoeeren en piercen in het nieuws zijn schijnt eenieder die ooit een tatoage heeft gezien een mening te mogen hebben die meeteld.

Ik heb er ook een.

Als ex “angel ”, “dorpsgek” , “zonderling” en alleenstaande vader van twee zonen vind ik dat ik mijn mening hier wel kenbaar mag maken.

Ikzelf stam uit de periode dat wanneer je een tattoo liet zetten de tattoeerder de machine eerst op zichzelf uitprobeerde om vervolgens (met de juiste instelling ) de tattoo te zetten.

Honden, katten liepen vrij rond in de zaken en handschoenen had niemand.

Mijn zoons zijn inmiddels op de leeftijd dat ze kunnen doen en laten wat ze willen zonder mijn toestemming.

Omdat ik het niet wilde doen heeft mijn oudste zoon zich laten piercen bij een erkende studio (voor veel geld ) en de piercings zijn nog steeds (na een jaar ) niet geheeld.

Mijn jongere zoon heb ik dus zelf maar gepierced (met een stopnaald ) en hij heeft geen problemen.

Omdat de jongens ook getattoeerd willen worden hebben ze mij een tattoo-apparaat kado gedaan (in nederland gekocht en dus erg duur betaald ).

Ik heb er inmiddels 4 bijgekocht inklusief grips en tips en nog geld over.

In de tijd dat ik tattoeer heb ik nog geen stuiver verdiend maar wel een hoop mensen die geen geld hebben voor ziektes behoed.

Ik wil een“ klant” eerst zien weten waarom hij/zij een tattoo wil en dan pas een afspraak maken om wat te zetten.

Het gaat niet om geld maar om de herinnering aan mij.

De mensen die ik tattoeer dragen een stuk van mij mee lang nadat ik dood ben.

Ik heb makkelijk praten ik heb geen studio waarvoor ik huur moet betalen en ook de belasting weet nog niet dat ik besta.

Ik heb de nieuwe regelgeving gedownload en in mijn studio opgehangen zodat eenieder die het wil ze kan lezen en kan zien dat ik mij er niet aan houd.

Heb vandaag de regel bekend gemaakt dat eenieder die in 2006 nog naar een erkende studio gaat bij mij niet meer terecht kan omdat de kans op een ziekte (daar opgelopen ) en vervolgens afgewenteld op de “beunhaas ” voor mij te groot is.

Ik ben nog niet zolang bezig maar als het moet zoals het nu gaat blijf ik outlaw.

Groeten Smeff.

• Tattooz

Vanaf 1 Janurie moet je een verguninng hebben om te tattooeren, wanneer iemand die niet heeft is die strafbaar.

• Tattoo Sucker

Alles is te koop, dus ook zo'n vergunning. Lijkt me geen probleem.

Het gekke is alleen ik sta al zeker meer dan 10 jaar ingeschreven als tattoo studio en heb hier nog nooit een schrijven van gekregen. men gaat er van uit dat iedereen maar op de hoogte is van deze toestanden.

wat betreft de beunhaas john, gewoon doorgaan met je werk. niet iedere kunstschilder zal ooit een nachtwacht kunnen schilderen. maar volgens mij kon herman brood dit ook niet. En toch worden zijn schildereijen verkocht.

• Tattoo Sucker

Oja nog een ding, wat wel vervelend zou zijn is dat de legale shops veel geld uitgeven aan nieuwe inkten ,autoclaven,vergunningen enz en belasting afdragen en dat ze hun omzet zien terug lopen omdat er iemand in de buurt zit te werken die het onder zijn prijs zit te doen.En omdat iedereen graag verder wil in zijn bestaan om dat het een leuk beroep is. dan wegen de zo genoemde beunhazen erg zwaar.

En soms als stank voor dank mag je de romel opknappen

• Tattoo Sucker

Begrijp me goed ik ben ooit ook begonnen met het vak te leren, maar ging nooit onder de prijsen van andere werken. Wetende dat zij al deze kosten hadden.

• John Smeets

Ik vind het niet eerlijk om dezelfde prijzen te vragen als iemand die het vak al beheerst.

Huur,belasting en vergunning betaal ik inderdaad niet.

Alle andere spullen moet ik echter waarschijnlijk duurder betalen dan iemand met een officiele zaak.

Ik heb een baan waarmee ik mijn levensonderhoud verdien en tatoeer als hobby.

Meer dan een klant per week krijg ik momenteel niet en ben ik ook niet van plan om te krijgen.

Ik zie mezelf niet als concurrent voor de tattooshops in de buurt en ben niet van plan om ze hun klanten af te nemen.

Het zou immers niet eerlijk zijn om net te doen alsof ik beter ben dan sommigen van hun.

Als ik over een jaartje mijn investeringen heb terugverdiend ben ik tevreden.

Dat ik afgeschilderd wordt als prutser,krasser en iemand die de beroepsgroep een slechte naam bezorgd vind ik echter niet terecht.

Als de erkende tattoostudio's zich aan de nieuwe regels moeten houden lijkt het er in mijn ogen zelfst op dat het omgekeerde het geval is en zij (gedwongen dan wel ) maar willens en wetens hun klanten niet juist behandelen.

Groeten John.

• tim

klopt tattoo sucker het de zogenoemde beunhazen weegt zwaar momenteel,,,,,

maar pas sinds die nieuwe regels in aantocht zijn ,ik ken heel veel artiesten en ook mensen die thuis werken die wel een autoclaav hebben de goede inkt en alles volgens de regels doen en ook werk opknappen van tattoo s die ze in de {legale shops} hebben laten zetten ik ken er maar zat die het veel beter doen dan mensen die een shop hebben alleen deze werkers hebben de mogenlijkheid nog niet om een of andere redenen om een shop te openen en nu er zoveel gedonder is met die nieuwe regeltje wat nergens op slaat komen steeds meer negatieve woorden over de thuis werkers naar voren,,,,,laten we eerlijk zijn ik ken geen een die van af het begin meteen een shop opende dus jullie zijn ook allemaal thuis of ergens begonnen dus ,,zelfs paul booth

• ***** Tureluur *****

laten we eerlijk zijn ik ken geen een die van af het begin meteen een shop opende dus jullie zijn ook allemaal thuis of ergens begonnen dus ,,zelfs paul booth

Yep!

In een tot studio omgebouwde slaapkamer én……… een inschrijving bij de Kamer van Koophandel.

(en zo ken ik er tenminste nóg een)

Ergo: Thuiswerken is niet synoniem met zwartwerken en broodroof.

Groet,

Tureluur

• Harmpie

Enne tattoeeeren op je slaapkamer heeft ook voordelen . . .

als ze erg leuk en gewillig is, hoef je niet ver te lopen . . . :-)

***** Tureluur ***** schreef:

>

>

> laten we eerlijk zijn ik ken geen een die van af het begin

> meteen een shop opende dus jullie zijn ook allemaal thuis of

> ergens begonnen dus ,,zelfs paul booth

>

>

> Yep!

> In een tot studio omgebouwde slaapkamer én……… een

> inschrijving bij de Kamer van Koophandel.

> (en zo ken ik er tenminste nóg een)

>

> Ergo: Thuiswerken is niet synoniem met zwartwerken en

> broodroof.

>

> Groet,

>

> Tureluur