Beunhaas

• TATTOO SUCKER

Ik lees de laatste tijd steeds weer het woord beunhaas, Mijn vraag is dan gaat het hier om iemand die het aan het leren is, ( wat velen van ons ook gedaan hebben) of gaat het er om dat er te veel tattoo studio's beginnen te komen waardoor er minder te verdienen valt voor de gevestigde oorde?

Is het misschien wel het feit dat wij belasting betalen en zij niet?

Wat mij kwa werk iedergeval is op gevallen, is dat er onder de gevestigde oorde ook aardig wat mensen bezig zijn die aardig wat extra verwondingen mee geven aan hun klanten, spreek ik alleen over tattoo gebied. piercing heb ik geen verstand van ik ben zelf nooit geintereseerd geweest in een juweliers zaak, laat mij maar lekker tekenen.

afijn wat is nu een beunhaas?

• Tattooz

Iemand die zomaar op anderen gaat zitten prikken zonder die ervan op de hoogte te brengen dat die persoon nog lang geen gevorderede tattooeerder is.

Iemand die niet in opleiding is bij een studio en zodoende dingen gaat zitten experimenteren op mensen zonder die daarvan op de hoogte te brengen.

Beunhaas is eigelijk best een breed begrip, want het kan meerdere dingen zijn.

Er zijn ook tattooeerders die wel al kwaliteit kunnen leveren maar zich niet aan de hygiene normen houden waardoor er infecties of kruisbesmettingen kunnen ontstaan.

Zijn zat thuiswerkers die wel goed tattooeren en zich aan de hygiene eisen houden, nix op tegen.

Zijn ook teveel mensen die wel een studio hebben geopend, en zo mensen gaan zitten verminken zonder dat ze al kwalititatief aangelegd zijn en zomaar mensen gaan zitten verzieken.

Maar, vertel jij is, Tattoo Sucker, wat is jou definitie van een Beunhaas.

• ***** Intiem *****

Maar dat wist ie zelf ook , daar hij zelf ook prikt

• TATTOO SUCKER

Ik weet niet of ik zelf het woord beunhaas ooit gebruikt heb, zelf heb ik er ook niks op tegen op het woord.

Tattooz ik sluit me aan bij jouw opvatting

maar ik wilde jullie mening wel eens weten.Plus dat ik sommige mensen aan het denken wilde zetten.

Wat ik me voorstel bij het woord beunhaas, waar ik zelf ook wel eens last van heb zijn de artiesten om het zomaar te noemen die onder mijn prijs zitten, en dan slecht werk afleveren. Zodat ik het daarna op mag knappen.( ik maak liever zelf mooi stukken ipv coveren van andere)

Het geen we met ze allen proberen te bestrijden.( vandaar al die nieuwe regel geving praatjes enz) alleen gaat het altijd om hygieene en niet om teken talend

Waar ik zelf misschien nog wel het meest moeite mee heb is de gedachte dat er (artiesten) zijn die helemaal niet zo geweldig zijn als ze zelf wel denken. En praten alsof ze de grootmeester zijn op tattoo gebied.

ach ik denk dat je hier nooit over uit gepraat bent

• coolio

Ja wat is een Beunhaas ? Ik vind het niet zo erg als iemand de belasting nept maar als hij (of zij ) iemand gaat verminken omdattie niks weet van tattooeren vind ik geen goed idee .Desalniette min zijn er inderdaad nog legio zg erkende artiesten die misschien wel belasting betalen maar er niks van bakken legale beunhazen misschien ??

• coolio

Ben trouwens voor een duidelijke scheiding tussen Tattoo en Piercing .We hebben het hier al een paar dagen over de nieuwe richtlijnen voor het aanbrengen van tattoeages niet over piercen volgens mij…….

• TATTOO SUCKER

Inderdaad, het zijn naar mijn mening ook twee verschillende dingen.Tattoos maken doe je omdat je gek bent op tekenen, en piercen doe je voor ……….mmmmmmmmm.

ach vul dat zelf maar in

Ik persoonlijk vindt het niet zo creatief.

dat gelul over die leeftijden is ook allemaal volgens mij gekomen om dat er kinderen een gaatje wilde hebben in hun lichaam.

In mijn winkel hou ik in iedergeval 16 aan als richtlijn voor tattoos, en een enkel keerte doe ik een lullig chinees teken of tribaltje bij een jonger iemand

Als ik er in de toekomst maar weer wat overheen kan zetten.

• tim

ik ben een liefhebber van tattoo''s maar als ik zo een s op de site van sommige artiesten kijk zoals men die hier noemt dan denk ik ook ,,dat ze kunnen bestaan zou het mogenlijk zijn om de betere shops een herkenings teken of iets te geven net zo als ze bij restaurants doen door middel van een ster,

want je weet zelf ook wel dat somige mensen gewoon naar de eerste om de hoek gaan omdat ze er weinig verstand van hebben, en dan later bij een vriend of zo ook een tattoo zien en dan denken ja zoo had het ook gekunnen

gr een liefhebber

• Tattoo Sucker

Toen ik mijn page starte heb ik sterren gegeven aan de shops in nederland, maar ik durfde hier niet verder mee te gaan. omdat ik er natuurlijk mensen mee benadeelde, ik keurde ze alleen op creatief gebied.

Ook vondt ik het hypokriet van mezelf gezien ik zelf ook ooit het vak heb moeten leren. En nog steeds elke dag wat bij leer.

Daarom heb ik nu alleen de nederlandse toppers getipt, maar dat neemt niet weg dat er nog meer nieuw talent aan zit te komen.

het is ook een persoonlijke mening

zoals jij ook al zegt, sommige legale shop zijn ook niet echt geweldig.Ik ben bang dat je dit altijd blijft houden. Maar misschien gaan deze ooit inzien dat het vak misschien niet voor hen bedoeld was.

maar zolang je zomaar een tattoo studio kan starten zonder een tattoo diploma te behalen zal dit blijven en dan nog zo'n diploma zou velen er nog steeds niet van kunnen weer houden.

Kijk maar naar idols op tv, daar zijn mensen die denken te kunnen zingen en komen ieder jaar terug en worden als eerste naar huis gestuurd

wel leuk om te zien natuurlijk

Ik zelf probeer mezelf te laten zien op conventies, Op een goeie conventie word niet iedereen toegelaten heb ik gemerkt.

mocht je me page willen zien kan je me mailen dan stuur ik de url

Het is een nieuwe concurent van deze, maar ik vindt het hier ook wel geinig vandaar.

• Tattooz

Hetgeen dat jij over Diploma zegt, ben ik ook met je eens, maar ook weer niet.

Een diploma die kan zorgen dat er alleen nog mensen doorstoten die medisch en creatief onderlegt zijn, en dus zorgen dat er een kleine kans is op kruisbesmettingen, zorgen voor dat mensen de juiste materialen kennen en natuurlijk de kunst van het tattooeren onder de knie hebben.

MAAR, het nadeel ervan is, hoe word een diploma opgesteld. Word er een speciale tattooeer school geopend ? Hoeveel man krijg je dan wel niet per jaar die ff wil gaan leren tattooeren en zodoende lekker thuis op de slaapkamertje vriendjes en vriendinnetjes gaan tattooeren zodat de studio mensen doodbloeden.

Daarom blijf ik er tot nu toe gewoon nog bij, zorg dat je je vak leert bij een studio. Zolang er mensen afgewezen blijven worden, en er een gering aantal wel aangenomen word, dan kan het binnen de perken gehouden worden. Soort van tegen gaan van de overbevolking.