Helaas...............

• *****Klaus Ringmaster*****

Zojuist naar een aflevering van “vals plat” zitten kijken (dit op aanraden van een goede vriend van me) waarin “dikke dennis” en miranda aan het woord kwamen over de regelgeving die er aan zit te komen.

Helaas…..helaas…..helaas………………..kwamen zij in hun betoog niet verder dan te melden dat het van de gekke is dat ze straks 12jarigen van een tatoeage mogen voorzien en dat ze daarom tegen de nieuwe wetgeving zijn.

Ten eerste: wetgeving of niet, het is inderdaad mogelijk dat het straks toegestaan is dat personen van 12 jaar en ouder een tatoeage laten zetten……………..maaaaaaaaaaaaaar zolang de tatoeërder z'n naald niet in die persoon steekt is er niks aan het handje !! Dus, zolang “wij” als branche daar niet aan meewerken, blijven ze ongetatoeëerd rondlopen. Datzelfde geldt voor piercings!

Ten tweede: Er is met geen woord gerept over de stompzinnige voorstellen van het LCHV omtrent het wel of niet gebruiken van CE gemarkeerde producten om onze klanten mee te reinigen en te verzorgen! Er wordt alleen over die leeftijden gesproken !! Het ging er toch om dat wij als branche het beste nazorgprogramma voor onze klanten wilden handhaven??

Klaus (hoofdschuddend, en de zaak niet meer goed begrijpend)

• coolio

Wees blij dat ze er nog iets over zeggen .Daar komt toch niks zinnigs uit Ik bedoel als hun representatief voor de tattoo en piercing branche zijn dan laat ik me dochter van 12 nooit meer naar een piercing studio gaan .Al moet ik der vastbinden in huis !!

• symfonie

Aaahahahahaah…ja coolio heeft een puntje..! hahaha

Maar ze zijn wel aardig hoor..

Ik heb gemerkt dat de algemene media EN de politiek doet voorkomen dat zij zich verzetten tegen 't tatoëeren van 12-jarigen…Nu dacht ik eigenlijk ook dat de conceptwetten die zijn gemaakt en gepubliceerd door die knakkers in Den Haag de eerste waren die van een grens vanaf 12 jaar spraken. En dat heb ik nog niet gehoord in alle commotie.

Ikzelf ben aardig op de hoogte en ik kan me ergens herinneren dat er zelfs op dit moment geen wet is die verbied om nog jongere mensen te tatoeeren zolang dit niet onder dwang gebeurd.

• *****americanx*****

Klopt helemaal, er is op dit moment geen enkele wet die een tattoo artiest of piercer verbied om een kind van 5 jr te prikken.

Ik ben gisteren geintervieuwd door radio Gelderland en hier werd mij dus ook de vraag gesteld of ik weet dat er kinderen van 9 á 10 jr gepierst worden in Nijmegen, ja mijn antwoord daarop was helaas JA, dit gebeurd namelijk in Nijmegen door 1 studio en een sieraden winkeltje wat erbij pierst. Ik kan dit zelf beamen en heb het met eigen ogen gezien bij die meisjes van 9 en 10 jr oud omdat ze bij me zoontje van 11 op school zitten.

Het is gewoon te triest voor woorden zulke dingen gebeuren en ik ben van mening dat er in de nieuwe wet ook een minimlae leeftijds grens bepaalt moet worden voor tattoo min. 16 jr en piercing min 14 jr. en dan zeker met uitdrukkelijke toestemming.

Leg je de leeftijds grensen hoger dan gaan veel van deze kinderen naar een beunhaas en dat met alle gevolgen vandien ivm hygiëne en sterilitiet tijdens het werken en de gevolgen daar van.

Gr Martin

• Janneke

Zowiezo zou ook piercen bij juweliers en dat soort winkels verboden moeten worden. Je wilt niet weten wat voor ellende ik heb meegemaakt door oorbellen te laten prikken bij een juwelier………

Grt Janneke

• dare

ik heb zelf oorbellen laten prikken bij een juwelier niks aan et handje, ligt gewoon aan de kwaliteit vd juwelier denk ik net als bij tattooshops