zwangerschap

• jrt

Hoi,

Luister aub naar ons.Wees eerlijk tegenover je tattoo artiest,dat je zwanger bent.(is niet altijd zichtbaar)Alleen ze zullen je naar aller waarschijnlijkheid het zelfde vertellen wat eerder al door Martin is geschreven.Ook wij tattoeeren en piercen om die reden ook geen zwangere vrouwen.

• Anneleen

Hallo

ik ben dit forum over zwangerschappen al even aan het volgen.

Ik ben studente vroedkunde en vind het heel goed als ik zie dat jullie zwangere moeders niet willen tatoeëren. Echt waar een dikke proficiat!!!

Zelf ben ik momenteel bezig over een taak van effecten van tatoeages op zwangere vrouwen en hun baby's.

Nu wou ik eens vragen of jullie mij daarbij konden helpen over wat die effecten juist zijn voor moeder en kind want om eerlijk te zijn weet ik eigenlijk niets over tatoeages

Mag een zwangere vrouw met een rugtattoo een epidurale krijgen en waarom wel of waarom niet?

Kan die stof die in de inkt kwaad voor die baby? Of is het gewoon gevaarlijk voor die baby omdat die moeder meer bloot gesteld is aan infecties?

Ja sorry maar kben een groentje op dit vlak!!!

Alvast bedankt voor de hulp

Aan Ilse heb ik maar 1 ding te zegge: Jou baby moet op het moment het belangrijkste zijn waar je aan moet denken, geen tattoo die je baby kan beschadigen.

Heb respect voor je kind en wacht met je tattoo

• René

zelfde IP nummer dan Ilse?????

• ToeTagTattoo

ever heard of dynamic IP's ? can happen easily if they have the same provider ;)

• *****americanx*****

Als je mijn stukje goed hebt gelezen , dan lees je dat infectie gevar het grootste struikelpunt is om een zwangere vrouw niet te tattooeren of te piercen.

Het vrouwelijk lichaam is alle kracht nodig voor de ongeboren baby en heeft daarom veel minder kracht over voor andere dingen.

Laat ze nu een tattoo zetten moet het lichaam al een gedeelte van die kracht weghalen bij de baby, maar is het lichaam te zwak om te strijden tegen infectie gevaar, dus is de kans op een infectie die ook de bloedbaan in zal gaan behoorlijk vergroot.

Er kan niet met zekerheid worden gezegt dat het schadelijk is voor de baby, maar voorkomen is altijd beter dan genezen. Je zal je kindje maar wel verliezen door een onsteking die in een nieuwe tattoo of piercing ontstaat, dan kan je, je zelf dat nooit vergeven neem ik aan.

Gr martin