Folie

• Jack

Wie kan me eens uitleggen hoe het zit met die folie die sommigen gebruiken.

Je moet je tattoo in het begin elke keer afwassen met water en zeep en dan weer inpakken in folie heb ik begrepen.

Maar is dat dan gewone keukenfolie of krijg je folie mee van de tattoeerder?

• Natasja

Het ligt er net aan naar welke tattooerder je gaat, de een doet er 1x folie op en die moet je ook maar 1x wassen en daarna vet houden, de ander doet het 3x op een dag wassen en weer een ander doet het op de manier die jij beschrijft.

Zover ik weet is het gewone huishoudfolie…

Groetjes Natasja

• ingrid

halllo jack,

je tattoeeerder zal haarscherp uitleggen hoe alles werkt…alle tattoo shops doen het weer op hun manier….

mijn ervaring:

potje zalf mee gekregen, tattoo werd bedekt met folie,

na 2 uur eraf gehaald en licht schoongemaakt met unicura, toen weer folie erover (gewone keukenfolie, maar ik had wel een nieuwe rol gekocht) en zo verder 3 dagen lang met regelmatig schoonmaken en insmeren

ehm…..hoor net dat er op het nieuws is geweest dat ze dat keukenfolie verhaal willen verbieden omdat het niet steriel is….zit wat in….

• Symfonie

Zou dus betekenen dat er in keukens ook niet meer met folie gewerkt mag worden en dat geloof ik nooit.

Wat ervoor in de plaats moet komen volgens de geleerden der regering is volgens de meesten meer ontstekingsgevoelig.

• *****Klaus Ringmaster*****

…………maar de folie die door de “schriftgeleerden” wordt voorgeschreven is daar volgens de fabrikant van dat spul niet voor bedoeld, en ook niet geschikt……….

Groetjes, Klaus.

• Tattooz

En overigens hoeft een folie ook niet steriel aangebracht worden, wat dus duidelijk werd bij de vergadering.

• ToeTagTattoo

de handschoenen zijn ook niet steriel… dat staat toch altijd op de verpaking… en daar word ook gewoon alles mee angeraakt. als ze echt voor alles zo een paniekplan moeten verzinnen, dan moeten ze toch eigenlijk daar beginnen… ik denk het is heel belangrijk dat er een lijn word getrokken in hoe ver een tattoo of piercing studio an ziekenhuis regels moet voldoen. en tot nu zie ik alleen een poging om een system te verzinnen dat heelemaal “idiotensicher” is… gaat op die manier zeeker niet lukken.