Irritatie tattoo

• T.

Als ik een tattoo laat zetten, en dan wacht tot hij helemaal is ingekapseld (na een paar weken)…kan de tattoo dan nog irriteren als ik er overheen krab, of tijdens ander intensief contact met de tattoo?

• ingrid

je moet hem gewoon goed blijven insmeren, voor het langste behoudt en goed insmeren als je in de zon gaat

verder weet ik het zelf niet…

• *****americanx*****

Wat bedoel je met inkapselen?

Normaal gesproken laat je een tattoo genezen en bij veel mensen verveld de tattoo en komt en een bers stukje huid over de tattoo heen.

Als de tattoo is genezen zou het niet zo mogen zijn dat als je er mee in contact komt hij op één of andere manier nog gaat irriteren.

Gr Martin

• *IREZUMI*

Beste Martin,

Wat bedoeld wordt met INKAPSELEN !!

Zodra de kleurstof in jouw lichaam komt is dit vreemd voor jouw lichaam, en jouw eigen lichaam gaat als een soort bescherming deze kleurstof inkapselen zodat het niet door jouw lichaam gaat zwerven.

Dit is ook de reden waarom een tattoo blijvend is……..

• T.

Oke, bedankt allemaal!

Irezumi's defenitie van inkapselen is idd juist; dat bedoel ik er ook mee.

Mogen er nog tattoeerders/experts nog iets toe te voegen hebben: ik hoor het graag.

maar bij voorbaat dank!

• *IREZUMI*

Hoi T,

Ik was vergeten eigenlijk antwoord te geven op jouw vraag, als de tattoo genezen is hoort er geen iritatie te zijn door bv jeuk, dit is in de genezingsproces wel normaal omdat de huid herstellende is.

Het kan wel eens voorkomen waneer de temperatuur stijgt dat een tattoo iets dikker aanvoelt maar dat is geen allergie, dit komt trouwens niet zo vaak voor en zodra de temperatuur van de huid weer omlaag gaat voelt de tattoo weer normaat aan.

• Jack

Bij mij is het zo dat als ik met mijn tattoos in de zon ben ,ze eerder verbranden omdat er veel zwart in zit. ze worden dan dik en gaan pijn doen en jeuken.

Daarom mar je het eerste half jaar niet met tattoos in de zon.

Maar het blijven ook na die tijd geveolige plaatsen .Groeten uitZeeland

Jack

• *IREZUMI*

Dat klopt jack, daarom is het altijd verstandig om jouw tattoo altijd in te smeren met sun blocker zeker sterkte 20 of nog hoger, dit voorkomt ook dat jouw tattoo

eerder vaag wordt met de jaren.