Wondspray

• *****Klaus Ringmaster*****

Gezien jouw verhaal, vind ik dat jij zeker die petitie van de NBT of van de tattooclubholland moet ondertekenen en insturen. Die petitie is er namelijk voor bedoel om de overheid er van te overtuigen dat wij het (in tegenstelling tot wat een hoop van die beterweters van de GGD menen) beste met onze klanten voorhebben. Het gaat ons in onze strijd tegen die regelgeving juist om het feit dat we onze klanten niet meer op de beste manier kunnen en mogen behandelen.

Groetjes, Klaus.

• Janneke

Okeej gedaan

Dankuwelzeerbeleefd :-)

Groetjes, Klaus.

• marleen

nog iets: elke keer als ik een tatoo of piercing heb laten zetten (en zelfs de eerste 6á7 keer met het schieten van mijn oorbelgaatjes, daarna wist ik het eindelijk) was ik tot nu toe elke x zo opgelucht dat het voorbij was, en blij dat ik de tattoo/piercing/oorbel had, en nog vol van de zenuwen voor het zetten van de tattoo/piercing/oorbel, dat ik maar de helft van het mondelinge nazorgverhaal hoorde..het drong allemaal gewoon niet echt tot me door….

Ik vind het persoonlijk wel heel prettig dat ik ook nog een blaadje mee naar huis kreeg met hoe de piercing/tattoo/oorbel nou ook al weer verzorgd moest worden!!

En ik ben vast niet de enige…

En als ik het goed begrijp zullen zulke briefjes niet meer meegegeven mogen worden??

Dan krijg je toch een heleboel mensen die net als ik maar de helft van het mondelinge nazorgverhaal gehoord hebben, niet meer weten wat ze moeten doen, er pas achter komen dat ze niet meer weten wat ze moeten doen als de zaak gesloten is…(vlak voor bedtijd is denk een vrij normale tijd om je nieuwe tattoo oid schoon te maken) en dus niet meer naar de zaak kunnen bellen, en dan op een verkeerde manier schoon gaan maken!!

(of ben ik de enige die altijd maar het halve verhaal hoort?? :| )

Zo snel als de overheid maatregelen kan verzinnen om ‘t “ons” lastig te maken, zo snel zijn de mensen uit de body art branche om daar dan wel weer een oplossing voor te verzinnen hoor. Daar zijn alweer diverse plannetjes voor uitgedacht, maar die kan ik (nog) niet vermelden omdat ’t ambtenarengeboefte hier ook mee zit te lezen.

Al kost ‘t me ook m’n laatste euro aan boete's, maar mijn klanten (en die van m'n collega's) zullen altijd de beste nazorg blijven krijgen hoor!

.

Groetjes, Klaus.

• *****americanx*****

We mogen wel nazorg instructies megeven op papier en moeten dit zelfs ook, maar die mogen dan alleen de info bevatten van de richtlijnen van de GGD.

Daarnaast zullen wij piercers het één en ander ook zeker mondeling toevoegen aan het advies en we zijn natuurlijk altijd beriekbaar mocht je het thuis vergeten zijn zijn om het nog eens toe te lichten.

Gr Martin

• Jack

Beste Martin.

Als je folie op je tattoo krijgt en je moet het na een poos verschonen en met water en zeep wassen, en daarna moet jeer weer folie opdoen.

Krijg je dat dan mee of moet je gewoon huishoudfolie gebruiken?

Dat is toch ook steriel?

Tenminste dan heb ik altijd gehoord toen ik nog in de keuken werkte.

Als je voedsel afdekt moet dat toch ook steriel?

Groeten uit Zeeland.

Jack