Hallo Colega's
Ik lees in de richtlijnen iets over wondspray i.p.v folie,
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Heb het zelf nog niet gebruikt.
Graag jullie mening hierover…
Greetzzz Paolo
Wondspray is achterhaalde teringzooi. Een van de jongens van de NBT die had het uitgeprobeerd, en die heeft zelfs een ontstoking tattoo ervan gekregen. En dat terwijl iedereen jarenlang ze eigen methode heeft er er nooit problemen mee heeft gehad, moeten we nu opeens een product gebruiken dat al binnen een korte periode diverse ontstekingen heeft veroorzaakt. Die tattoo is trouwens helemaal uitgelopen.
Gelukkig is er een advocaat ingeschakeld, en word er wat aan de richtlijnen gedaan. Want zoals het nu is is het onwerkbaar
Ofwel de spray als de folie die in de richtlijnen staat is rotzooi.
Als het goed is hebben meerdere jongens die aangesloten zijn bij de NBT het uitgprobeert bij zichzelf en van wat ik hoorde zijn bij zowel de spray als de folie ontstekingen ontstaan aan de tattoo.
Van wat ik dus hoorde waren de ontstekingen bij de folie zelf zo erg dat ze gewoon gaten kregen in de tattoo.
Let op dit heb ik van horen zeggen op de piercing bijeenkomst van afgelopen maandag in eemnes.
Wat je dus wel mag doen en wat dus niet op nazorg instucties mag staan de klant mondeling advieseren hoe ze de tattoo moeten verzorgen, dit is heel erg duidelijk gemaakt door Hans van NBT op deze bijeenkomst.
Gr Martin
Zoals al verteld werd hoeft een folie of iets dergelijks niet steriel aangebracht te worden, máár moeten we wel voldoen aan de richtlijnen die voorgeschreven worden, dus die speciale pleisters (kon ff niet op juiste woord komen) en/of wondspray moeten we gebruiken. Is gewoon te gek voor woorden.
Je zal bij iemand een groot rugstuk zetten, en dan zet je ff heel ze rug onder de wondspray en het begint te ontsteken. Dan vraag ik me af of de problemen nog wel te overzien zijn.
De steriele wondfolie ( bijv. Tegaderm Transparante Wondfolie) is op sommige lichaamsdelen goed te gebruiken mits de huid van nature niet gevoelig of droog is en de klant zich aan de beschrijving van het produkt houdt.
Wondspray is helaas niet de juiste benaming voor wat de GG&GD bedoelt, het gaat namelijk om een huidbarière-film of semi-permeabele huidbedekking die tevens iets elastisch kan zijn.
Het produkt wat bij een paar studio's getest is heet “Cavilon Niet Prikkende Barière Film” en net als bij de wondfolie is het niet voor alles en iedereen geschikt en absoluut niet uitgebreid getest.
De middelen zijn voor zover bekend geadviseerd door een dermatoloog die door de GG&GD als adviseur voor dit soort vraagstukken in de richtlijnen is gevraagd.
Helaas wordt er door de GG&GD geen rekening gehouden met de resultaten van de door een paar studio's geteste produkten en blijft men bij de huidige 3 manieren van wondverzorging in de studio.
De GG&GD blijft erbij dat dit DE manieren zijn om een tattoo korstvrij te laten helen, dat hebben we maandag op de vppn-vergadering nog gehoord van hun woordvoerster Joan Worp.
Cavilon info:
http://products3.3m.com/catalog/nl/nl002/gezondheidszorg/medische/node_7F7N0K2QVJbe/root_K3BHNB8005gv/vroot_831221L3X2ge/gvel_VR8ZTHXVJCgl/theme_nl_medicalmarkets_3_0/command_AbcPageHandler/output_html
Gebruikers info:
http://www.huidziekten.nl/woundcare/keuzetabel/wondzorg/cavilonspray.htm
Tegaderm wondfolie:
http://products3.3m.com/catalog/nl/nl002/gezondheidszorg/medische/node_BBQ7J9PPL3be/root_K3BHNB8005gv/vroot_831221L3X2ge/gvel_TR4G1CL7C1gl/theme_nl_medicalmarkets_3_0/command_AbcPageHandler/output_html
Verder info over diverse verbandmaterialen:
http://cms.3m.com/cms/NL/nl/0-79/iclrlFW/view.jhtmlTattooz schreef:
Ja het is gewoon te gek voor woorden eigenlijk.
Er zijn collega's die al ruim 20 á 30 jaar in het vak zitten en die hebben door de jaren heen hun verzorgings adviezen allemaal zo gemaakt dat je een kostvrije genezing tegemoed kan zien en deze ervaring wordt door een dermatoloog die geen verstand heeft van het zetten van en tattoo zomaar teniet gedaan als zijnde het is niet goed wat jullie doen.
Nou geloof mij maar wij tattoo artiesten weten heel erg goed waar we over praten en we weten ook heel erg goed hoe we iemand moeten advieseren om een tattoo kostvrij moeten laten genezen.
Maar nogmaals we mogen mondeling dingen toelichten die we dus niet op papier hebben staan en hier kan de GGD of de VWA niets tegen doen, zolang je het natuurlijk niet doet tijdens hun controle dan kunnen ze er niks opzeggen.
Dit geld ook voor de verzorgings adviezen als je naast tattooeren ook piercen doet.
Gr Martin
Hallo,
Al een tijdje lees ik hier de topcis over de nieuwe richtlijnen en wetten van de GGD.
Ze leggen dus de tattoo en piercingshop regels en wetten op waarvan de GGD vindt dat het zo moet en dat dat goed is.
Nu komt het volgende in mij op……….
Ik ben behoorlijk allerisch voor van alles en nog wat en mijn huid reageert daar stevig op. Je wil niet weten hoe ik eruit zie een uur nadat ik bij de tandarts ben geweest, en slik dan ook regelmatig prednison om allergische reacties weer onder de duim te krijgen. Ik laat me regelmatig tattooeren, en heb nog geen enkele alergische reactie gehad, geen ontstekingen, de genezing gaat dus perfect.
Vanuit dit oogpunt, wil ik dus beslist geen andere behandeling, weet wat ik heb en door veranderen van nabehandeling en verzorging zou dat dus wel eens anders kunnen uitpakken. Met alle gevolgen van dien.
Stel, de GGD druk zijn regels en wetten door, (gezien de finaciele kant wat daar aan vast zit, gaat dat ook zeker door). ik laat me prikken, wordt behandelt zoals ik gewend ben en goede ervaringen mee heb. De GGD krijgt daar lucht van, wordt mijn tatooeerder daar dan op aangesproken of beboet, terwijl ik als klant aangeef hoe ik de nabehandeling wil? hmmmmmmmmm
Natuurlijk kunnen die nieuwe regels het kaf van het koren scheiden, maar men zal door nieuwe regelgevening echt niet voorkomen dat er niet meer op achteraf kamertjes zal worden geprikt. In tegendeel denk ik zelfs, want wanneer iemand zich netjes aan deze nieuwe regels wil gaan houden, kost dat handen vol geld, met het gevolg dat de prijzen van een tattoo ook omhoog moeten, anders is er geen droog brood meer te verdienen. Lijkt mij
Vroeger was de klant koning, vroeger is erg lang geleden.
Grtjes en nog een fijne zondag toegewenst
Janneke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?