Hoi Maaike,
Ik ben het dus ook niet eens met vele dingen in dat stelsel die uit onervaren mensen is opgericht en als wet voor het eerst volgend jaar verplicht word gesteld voor ons.
Een voor beeld : een houten coktail prikker hoeft niet steriel te zijn die de huid van een klant raakt bij het zetten van een stip met kanker verwekkend ( Gentian Vloeistof ) terwijl een elastiekje voor een tattoo machien ( Om de naald op zijn plek te houden ) wel steriel moet zijn die niet eens een klant raakt met het tattooeren ??????????? , das maar een heel klein voorbeeld.
Zo zijn er vele van die aparte dingen in de nieuwe wet die komt , Het is er al 99% door gedrukt door ondeskundige mensen die hier veel geld aan verdienen en zo de kleine shops proberen kapot te maken , om het zo te noemen.
Er zijn clubjes mee bezig om zo groot te worden die het piercen en of tattooeren alleen maar als bijzaak hebben om te bestaan , die totaal geen inzicht en ervaring hebben in het hele gebeuren , Zelfs is het zo dat de onervaren controleurs een dvdtje moesten bekijken om te zien hoe en war men op moet letten en die dvdtje was zelfs niet eens 100% goed , deze dvdtje was een opname puur om zo indruk en reclame te maken voor de VPPN .
Dus nogmaal die wet maakt het Piercing en het Tattoo wereld in Nederland kapot .
De klanten gaan straaks heel veel poen betalen voor dezelfde piercing en of tattoo waar ze nu al een geringe bedrag voor betalen.
Ook de leveranciers die tattoo en of piercing spullen leveren hier in Nederland zullen hun klanten kwijt raken door er aan mee te doen.
En ik zal heus niet de enige zijn die dit verhaal in zijn hoofd heeft , wat werkelijkheid is , heb alles op papier gelezen hier dat ik dan van een buiten staander moet door krijgen wat je normaal van de VPPN en of de Nederlandse Tattoo Bond en of de GGD zou moeten ontvangen.
Er zitten heel vele dingen in wat helemaal niet klopt in die wet.
Niets en dan ook niets maakt men bekend van hun kant , terwijl men dat wel verwacht toch.
Het is ook allemaal achter gesloten deuren besproken en er zijn haast geen shop bij betrokken geweest.
Het is dus een samenzwering geweest zonder de shops in te lichten.
Nu nog is het bij vele shops niet bekend over die nieuwe wet enwel zodat per 1 januarie 2006 de shops onverwacht gekeurd zullen worden ( tegen een een fikse bedrag ) zonder te weten van wat men zoals het aanpassen moet waarschijnlijk gesloten gaat worden omdat het door onervaren mensen gekeurd word die alleen door een bekeken dvdtje die niet eens goeie voorlichting geeft hun werk willen doen.
Zo een heel verhaal van mijn kant , er zal veel comentaar op komen denk ik , maar ik hoop dat vele dit begrijpelijk zullen lezen voor men negatief gaat reageren.
M.v.g. Roelf…………………………….