tattoo en suikerziekte

• gerard

Hallo allemaal, even een vraag:

Een vriendin van me wil graag een tattoo maar aangezien ze aan suikerziekte lijdt, heeft dat gevolgen voor de tattoo? o.a genezing. Word er wel een tattoo gezet bij iemand die suikerziekte heeft? nadat ze dit natuurlijk heeft gemeld.

• *****americanx*****

Naar mijn weten moet het geen probleem zijn om iemand met suiker ziekte een tattoo te zetten.

Wat ik weet is dat iemand die suikerziekte heeft kans heeft dat de tattoo langzamer geneest, dit is namelijk bij piercings wel zo bij de meeste suikerziekte patiënten.

Dus ik zou niet weten waarom een suikerziekte patiënt niet getattooeerd kan worden.

Ik heb meerdere suikerziekte patiënten gepierst en er zoalng ik tattooeer 2 getattooeerd en alles is goed genezen alleen het duurde iets langer als bij mensen zonder suikerziekte.

Gr Martin

• anoniem

T.g.v. vaatproblemen (wat bij suikerpatienten vaak voorkomt) kan de zuurstoftoevoer naar weefsel tekort schieten, waardoor wondjes slecht (of zelfs niet) genezen. Het hangt, naar mijn mening, van de ernst van de suikerziekte (wel/niet goed gereguleerd, zijn er complicaties aanwezig e.d.) af of het verstandig is om een tattoo te zetten. Misschien is advies van huisarts/diabetes verpleegkundige aan te raden.

• gerard

Ik zal het in ieder geval even voorstellen om een huis(d)arts of diabetes verpleegkundige te adviseren.Misschien dat er nog meer mensen hier met deze ervaring rondlopen?

• ***** Intiem *****

Waarom anoniem, vind toch dat dit niet toegelaten moet worden op een forum , daar het vaak opnaaierij kan zij , sorry hoeft niet altijd.

Als je serieus en eerlijk bent hoef je niet anoniem te posten vind ik .

Meestal zijn het gasten die zich voor een ander uitgeven om zo een forum/persoon in het zwart te zetten jammer genoeg.

M.v.g. Roelf die op deze posting geen reactie meer geeft en die het aan Rene` over laat om te oordelen van wat hij met deze posting doet.

• Mart

Hallo Gerard,

Het hoeft voor je vriendin geen probleem te zijn.

Als ze de ziekte onder controle heeft zal de ‘ wond’ goed genezen en is het dus geen probleem.

Schommelt ze erg met haar waardes is het wat lastiger, dan zal de ‘ wond’ moeilijker genezen. Je vriendin zal het zelf het beste voelen en ik neem aan dat ze zich af en toe laat controleren.

Ze moet wel extra allert zijn met de nazorg maar dat spreekt voor zich.

Ik heb zelf ook suikerziekte en heb toch al wat tattoos laten zetten en nooit problemen met de genezing gehad, maar ieder persoon is natuurlijk wel anders.

Tip: zorg er wel voor dat ze vlak voor het zetten van de tattoo heeft gegeten zodat ze geen hypo krijgt.

• Harmpje

100% mee eens!!

• myndag

Hoi

Ik wil even op dit bericht reageren

Anoniem jij weet hoe het werkt met suikerziekte je hebt het aardig goed verwoord

Intiem als jij je er nu even buiten houd want wat voor onzin jij uitkraamt heeft op deze topic (als ik het zo goed zeg ) geen enkele meer waarde.

Het zit zo met suikerziekte

(ben verzorgende ig en leerling verpleegkundige) dus intiem hou je er buiten als verstandige mensen aan het woord zijn.

suikerziekte heb je twee varianten van zoals je vriendin gerard wel weet.

een tattoo kun je best laten zetten maar het kan zo zijn dat de tattoo (zijn in principe kleine wondjes) niet zo snel zal genezen .

Zorg er wel voor dat je de avond ervoor even bloedsuiker prikt om te kijken of de waarden goed zijn.

Ga als je tattoo laat zetten gewoon eten wat je elke morgen doen ook met je diatetes ( bv insuline prikken of medicijnen slikken)

Zou voor de zekerheid even bloedsuikerprikken

Als je tattoo laat zetten neem iets mee bv suiker of iets dergelijks want het is soms een lange zit

Je vriendin zal zelf wel aanvoelen of ze zich niet goed voelt of wel en kan dan misschien in overleg met tattoeeerder even gestopt worden zodat je vriendin wat kan eten of drinken.

Zou niet inzien waardoor dit niet zou kunnen

Hoop dat het zo een klein beetje duidelijk is zo niet mag je me emailen en doe zal ik je meer info sturen

groetjes myndag

Nee intiem niet mijn eigen naam maar goed omdat jij het bent he

mijn echte naam is Tamara nou was dat nou zo goed om te weten wil je nog meer weten bv waar ik woon of zo volgens mij voel je je niet fris in je boven kamer of heb je er een kink in zitten.

Sorry voor taalgebruik diegene die zich geschokt door voelen maar hij denkt ongeveer dat hij het hier beter weet en voor het zeggen heeft (hoop niet dat het zo is)

• yvonne

hallo:)-D

ik heb suikerziekte en wou graag een tatoo zetten

kan ik meer hooren er over

groetjes yvonne

• Rebel80

Ik heb nog wel een vraag voor je, ben je single?:D

Tattooeren kan gewoon als je suikerziekte hebt, in mijn vorige shop had me collega type 1 en die zit helemaal onder getattooeerd, je moet wel goed gegeten heb en van te voren even je waardes check en ff shotten indien nodig, dan komt het allemaal goed.