barcode tattoo

• Ome Dennis

Ik wil een barcode tattoo op mn arm laten zetten met mijn geboortedatum eronder en ‘Made in Holland’ er boven/onder, maar nu hoorde ik dat iets soortgelijks in WO II ook gedaan werd bij de Joden, en dat dit dus wel eens heel fout over zou kunnen komen..

Kan iemand mij vertellen of dit echt zo is, of dat een barcode misschien een andere (voor mij onbekende) betekenis heeft ?

Alvast bedankt

• Markus

in WO2 hadden ze nog geen barcode-laser hoor… nee zelfs wij moffen niet hahaha!

• *****americanx*****

In WO2 werden de Joden die in een concentratie werden geplaats voorzien van een nummer tattoo op de rechter onderarm.

Aan dat nummer werden de joden herkent, het heeft dus helemaal niks met een barcode te maken, die kenden ze in die tijd nog niet.

Gr Martin

• Ome Dennis

Oke bedankt voor deze informatie.

Weet je misschien ook wat er in die code stond ?

Was het een soort serienummer, of bestond het uit persoonlijke gegevens zoals geboortedatum enz. ?

Dennis

• *****americanx*****

Het was een registratie nummer, iedereen had dus een een opvolgend nummer, het had niks met de geboorte datum te maken.

Gr Martin

• martijn

ik heb een vraag ik denk erover om een barcode als tattoo te zetten maar waar kan ik een eigen persoonlijke barcode vinden/zoeken? met bijv geboortedata van familie erin o.i.d. of kan dit niet? alvast bedankt groetjes martijn

• -OS-

http://www.barcodeart.com/art/yourself/yourself_frames.html

• lievens yolanda

hallo ik ben geboren te aalst op 30/04/1957 en woon te wichelen en ik zou graag een steepjescode zetten.

nu ben ik eens benieuwt hoe dat dat eruit ziet ,wie kan me mee helpen ,graag

• Rebel80

kijk hier

• martijn

vroeger gebruikte ze bij de jode indd een soort van barcode die kregen een nummer getattoeerd