Tattoo blijft dik

• Unclesaint

Ik heb nu al 3 maanden geleden een tatoeage laten zetten. Een deel dat in het rood is gekleurd blijft echter dik. Het lijkt wel of het niet wil herstellen. Het jeukt ook nog steeds ontzettend. Heeft iemand dit eerder gehad? En wat heb je er tegen gedaan?

Alvast bedankt.

• *****americanx*****

Je kan het gewoon het beste helemaal met rust laten niks meer op smeren of iets anders ermee doen.

Als het erg jeuk laat je partner er ff een ijsklontje overheen wrijfen dit help goed tegen jeuk.

Ja je moet het nog ff de tijd geven denk ik.

Er zitten geen wondjes of zo of litteken weefsel in het rood gekleurde stuk?????

Gr Martin

• Unclesaint

Nee, er zitten verder geen wondjes op. Het wordt langzaam maar zeker wel minder. Ik zal maar nog even afwachten dan…

• wakeboard

Rood is naar het schijnt een kleur waar nogal makkellijk alergische reacties bij optreden volgens mijn tattoeuse.

• Markus

dat is geen allergische reactie… dat komt echter bijna nooit voor ('n echte allergische reactie bedoel ik) en ziet er ook veel slechter uit!

ik denk dat het rood van jouw tatoëerder gewoon besmet is. Zou eigentlijk niet gebeuren maar wie weet. het is mogelijk. vraag hem of dat hij daar al eerder problemen mee heeft gehad. als het rood van intenze is, dan weet je ook genoeg. daar heb je dezelfde reacties gehad met die geschimmelde inkten van intenze.

• Natasja

ik heb wel eens dagen ertussen zitten dat bepaalde delen van mijn tattoo dik zijn, kan dat kwaad dan? (het is bij mij vooral paars en zwart)

Groetjes Natasja

• Markus

erzit bij jou warscheinlijk littekenwevsel over de tattoo. dat kan soms en beetje aanswellen als het weer wisselt of als je begint ziek te worden… en beetje zo als reuma… kan kijn kwaad

• Robbert

zit er dik in dat de tattoo te diep gezet is, zodat je littekenweefsel aan het kweken bent, de kleur zal waarschijnlijk ook niet echt geweldig mooi zijn.

• Natasja

De kleuren zijn perfect…

• joyce de blok

Je heb dus duidelijk wel een allergische reactie op het rood.

Ik zelf heb ook een tattoo in mei vorigjaar laten zetten en ook ik kamp met dit probleem nu nog is het opgezet

je moet naar de huisarts gaan en je laten verwijzen naar Dermatoloog daar loop ik nu ook

ze spuiten er bij iets in voor de reactie en het is al wel minder geworden, ze gaan het eerst met een zalfje proberen…