Jeuk na het zetten van Tattoo

• Joann

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe tattoo laten zetten. Maar nu heb ik sinds maandag ontzettende jeuk. Er is niets aan te zien het is niet rood of dik of zo. Het is zo een irritante jeuk, ik kan er 's nachts gewoon niet van slapen. Ik heb dit bij mijn andere tattoos nog nooit gehad. Weten jullie of hier iets aan te doen is? Groetjes van Joann

• *****americanx*****

Jeuk is een teken van genezing en daar is je tattoo na een aantal dagen mee bezig.

Wat je eventueel kan doen is er heel zachtjes een ijsklontje over heen wrijven dit wil wel een helpen tegen de jeuk.

Ga er vooral niet aan krabben of over de tattoo heen wrijven dit kan tot kleur verlies en andere dingen lijden.

Gr Martin

• wakeboard

waar heb je je tattoo laten zetten? Toen ik die op mijn onderbeen liet zetten had ik nadien ook verschrikkelijke jeuk, maar dit had meer te maken met de ontharing en terug groei van het haar op mijn been.

• Joann

Hij loopt van mijn voet omhoog om mijn enkel. Maar het jeukt juist heel erg op mijn voet en daar is het niet geschoren. Ik begrijp dat het gaat jeuken als het geneest maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt. Gisteren heb ik er zinkzalf op gesmeerd ik kon echt niet nog een nacht wakker liggen van de jeuk. Maar dit heeft echt heel goed geholpen. Ik weet niet of het goed is maar de jeuk was wel weg. Ik heb er nu de heledag geen last van gehad dus hoop dat het weg blijft.

• jr

das normaal heb ik ook gehad ,dat is een teken van genezing.

je moet voor al niet vergeten in te smeren met zalf,de jeuk word na een week wel minder,je mag beslist niet gaan kraben of pulken wand dan krijg je litteken vorming gr jr