PRIJS

• misthey

WAAROM WORDEN DE PRIJSEN VOOR EEN TATTOO NIET BIJ DE FOTO;S GEZET DAN KUN JE BETER EEN KEUZE MAAKEN VINDT IK

DIT GELD OOK ALS JE IN EEN SHOP KOMT JE ZIET DE PLAATJES AAN EEN MUUR MAAR JE WEET NIET WAT HET GAAT KOSTEN DUS MOET JE EERST VRAGEN EN IK DENK DAT DE PERSOON VAN DE SHOP KAN VRAGEN VOOR DE TATTOO WAT HIJ WIL VROEGER STOND DE PRIJS ER WEL BIJ WAS EEN STUK MAKELIJKER OM EEN BESLISSING TE NEMEN VINDT IK .

GR MISTHEY

• Klaus Ringmaster

Als je prijzen bij tattoo's zet, is de kans aanwezig dat de keuze voor een bepaalde tattoo gemaakt wordt aan de hand van de hoeveelheid geld die je op dat moment te besteden hebt. Het is beter (zeker voor de klant die ermee rond moet lopen) dat je een tattoo uitzoekt op basis van “mooi vinden”. Heb je er nu niet genoeg geld voor, dan kun je altijd nog een maandje doorsparen tot je 'm wel kunt betalen. Het grote voordeel daarvan is dat je ook nog even de tijd hebt om na te denken over de door jou uitgezochte tatoeage. Na een maandje doorsparen kan het zijn dat je misschien toch liever voor een andere tatoeage zou kiezen (waar je evengoed later alsnog spijt van kunt krijgen :-)).

Groetjes, Klaus.

• ta2granny

als je de prijs erbij zet,geldt dat voor die speciale tattoo..in die grootte..en in die kleur….alles wat je eraan verandert,verandert ook de prijs en mensen willen hun tattoo vaak groter..kleiner…niet in kleur..en ga zo maar door.

Bovendien zetten veel shops ook eigen werk of ontwerpjes van de klant zelf en daar staan geen standaard prijzen voor.En wat klaus ook zegt…mensen gaan vaak van de prijs uit en niet van t ontwerp…groetjes..ta2granny

• misthey

ja dat kan wel zo zijn maar waarom was het jaren geleden dan wel zo dat er bij een tattoo shop prijsen bij de tattoo's stonden

en ik weet wat ik wil ik ben op zoek naar een tattoo en heb bij een aantal shops geinformeerd maar de ene vraagt 100 euro en de andere 80 voor de zelfde tatto

• Klaus Ringmaster

Niet alle tattoo shops hadden prijzen bij de tattoovoorbeelden staan. In mijn eigen shop ben ik er mee gestopt vanwege de redenen die ik je al heb uit gelegd.

Als je weet wat je wilt (en daar een voorbeeld van hebt), dan zit er niks anders op dan langs een aantal studio's te gaan om te vragen wat ze voor die tattoo willen hebben. Een hoge (of een lage) prijs hoeft niks te zeggen over de kwaliteit van het werk. Mijn eigen “prikschilder” is in mijn ogen veel te goedkoop gezien de kwaliteit van het werk dat hij levert, maar als hij er van kan leven, is dat iets wat hij zelf mag uitzoeken.

Groetjes, Klaus.

• Funky

Beste Misthey,

Wat heb jij over voor een mooie tattoo?! Wat is het verschil tussen 80 of 100 euri voor iets wat voor de rest van je leven op in je velletje staat!?!

Ik persoonlijk denk dat het juis goed is dat je als klant, door het weglaten van de prijzen, verder gaat kijken. In sommige gevallen ook verder kijken dan je neus lang is;-)…

Ik heb zelf een behoorlijk groot en gedetailleerd rugstuk van een Balinees masker.

Ik woon in Amsterdam en zoals je weet stikt het daar van de tattoo-shops.

Mijn zoektocht heeft mij een hele mooie tattoo opgeleverd en ik ben nu ook een zeer goed lopend reclamebord voor de artiest die hem gezet heeft.

En dat alleen maar omdat ik graag een MOOIE tattoo wilde en daar NIET OP WILDE BESPAREN of beknibbelen. Tattoos laten zetten kost nu eenmaal geld en het is denk ik niet een kwestie van de ene is duurder dan de andere, ik denk dat het eerder een kwestie is van WAT HEB JIJ ER VOOR OVER OM EEN MOOIE TATTOO TE KRIJGEN. En dan bedoel ik emotioneel én niet financieel.

Er waren shops waar ik mijn ontwerp liet zien en vroeg naar de mogelijkheden en er werd vaak gereageerd met; “Oja, dat kan ik wel hoor”

Verder helemaal geen vragen over waar ik de tattoo op mijn lichaam wilde hebben of hoe groot, wat in mijn ogen wel belangrijk was omdat het ontwerp vrij gedetailleerd is. Bij deze shops werd ook ongevraagd ook al de prijs gegeven en die varieërde van 300 t/m 600 euro. Dat zijn erg grote verschillen van mensen waar ikzelf geen goed gevoel bij had.

Mijn gevoel bij het bepalen van een tattoo-artiest heeft bij mijn keuze een grote rol gespeeld. De tattoo die ik heb is van zeer emotionele waarde en dan speelt geld geen rol, voor mij althans.

En dat allemaal heeft idd, zoals eerder vermeld geresulteerd in het vinden van een goede tattoo-artiest, die met zijn klanten meedenkt, advies geeft wat wel en niet kan en wat wel mooier kan zijn of niet en gewoon eerlijk zegt wat hij vind als vakman. En een groot stuk als het mijne ook niet in één keer heeft gezet zoals vele voor hem wel konden! ("Oh een uurtje of twee, misschien 3 maar dan is het wel klaar hoor…)

Mijn tattoo is gezet door een geduldig en kundig vakman.

In twee sessies van 2 uur en eentje van ruim anderhalf uur.

En dat alles heeft mij gekost; Geduld en wat langer sparen om het te bekostigen.

Maar wel een dijk van tattoo!

Mijn advies Misthey; Laat je keuze niet bepalen door een prijskaartje…kijk verder dan je neus lang is want dát zal je op de lange termijn veel meer geld, en evt. verdriet, pijn en ergenis, besparen…

Met vriendelijke groeten en succes met het kiezen;

Funky uit Amsterdam

• ta2granny

tja…om heel eerlijk te zijn…in alle shops waar ik gewerkt heb en ook in mn eigen studio heb ik er geen prijzen bijstaan…nooit gehad ook en ook de collega's waar ik over de vloer kwam,hadden dat niet.

ík heb 1 collega die prijzen heeft staan..maar ook dat zijn richtlijnen..alles wat je verandert aan zo'n tattoo,verandert ook de prijs.Maar wat is er zo vreselijk om gewoon aan de tattooeerder te vragen wat een bepaalde tattoo kost?

En dat de prijzen verschillen..tja..de ene tattooshop zit in een grote stad op een a-locatie waar-ie maandelijks een vermogen voor neerlegt aan huur en de ander kan t wat goedkoper doen…

ik weet van een vriendin dat ze expres niet prijst,omdat mensen anders inderdaad alleen op de prijs afgaan en niet op t ontwerp dat ze eigenlijk willen…liever een goedkope dan eentje die ze echt willen hebben ,maar duurder is…

..vriendelijke groet..ta2granny

• Peet

Man wees blij dat de tijden veranderd zijn! Vroeger stonden idd de prijzen bij die hele mooie verbleekte plaatjes aan de muur en werd je gezellig met dezelfde naald getattoeerd als de vent voor je en stak je lekker een shaggie op tijdens de sessie. Ik ben het met iedereen eens hier, niet teveel kijken naar de prijs, maar laat je prikken bij de artiest waar je je op je gemak voelt en als dat dan wat duurder is als elders…..jammer dan.

• Markus

you NEVER get the SAME tattoo… you can almost always say that the more time is invested into the tattoo the better it will turn out = the more it will cost.

which doesnt mean of course that the most expensive tattooer is the best! but surely the one that is willing to take the most time and/or effort for the piece.

• Markus

if you really need to turn every buck, ask for the hourly rates of the tattooer yo u go to, and how long it would take him/her to finish that certain piece… most tattooists work with with a certain price per hour so that should be easy…