waar begin ik als ik wil tatoeëren?

• ta2granny

hoi…ik ben een vrouwelijke tattooeerder..al jaaaaaren en ik kan niet zeggen dat ik t moeilijker heb gehad als de mannen…wat de klanten betreft…een heleboel mensen vinden t juist leuk als ze door een vrouw geholpen worden.En wat betreft t leren van dit vak…je begint gewoon op de bodum…de zaak schoonhouden..de klanten koffie geven..de pot schrobben,flauwe grapjes van de baas aanhoren en erom lachen;) en vooral heel,heel veel tekenen.Ook al kun je al aardig tekenen van jezelf..een tattootekening is anders en ook tattooeren is heel anders…papier ga je overheen en je hoeft geen rekening te houden met de lichaamsvormen van een mens….huid ga je in..je hebt weerstand van de huid en de naald.

Verwacht niet dat een tattooshop zit te springen om iemand op te leiden…in principe ben je nl gewoon bezig met t opleiden van je aanstaande concurrent,want zodra ze denken dat ze t kunnen gaan ze voor zichzelf beginnen……hou er dus rekening mee dat je vaak :'nee' te horen krijgt.

ik doe t niet meer,want de enige die ik ooit wilde helpen met tattooeren leren,stal mn machines en ging onder mijn naam op mensen zitten oefenen.

Je hebt vooral heel veel doorzettingsvermogen nodig en daarvoor moet je met hart en ziel dit vak in willen…succes met je keuze,wat t ook is..groetjes..ta2granny

• ta2granny

eh..die starterspaketten zijn leuk..maar je nog wel wat meer hebben.Je hebt in ieder geval een ultrasonicreiniger nodig en als je niet steeds naalden wilt kopen,zal er een autoclaaf moeten komen ook.En lieverd…kijk bij die starterspaketten wel ff naar t merk inkt…niet alle inkt is nog toegestaan in nederland…en nog een tip…op de website van de tattoobond staan regeltjes over t schoonhouden van je spullen..heel handig om daar ff wat info af te halen..zet m op!!..ta2granny

• *****americanx*****

Wat heb je aan een starters pakket als je nog niet kan tattooeren. Helemaal niks heb je er aan en het is weggegooit geld ipc.

Probeer eerst eens een studio te vinden die jou iets wil leren en als je er 100 km voor moet rijden moet je er dat voor over hebben.

Als je de grond beginselen kent en je wilt er echt in verder kan je leermeerster(meesteres) je advieseren wat wel en wat niet aan te schaffen. Of je blijft in de shop werken als die mogelijkheid er is.

Ga niet van die zogenaamde tattoo opleidingen of workshops doen, die zijn duur en je leert er niks van in 1 middag of dag.

Dus ik zou zeggen zoek ze.

Gr martin

• Tattooz

Als je echt wil, kan je hier ook proberen ?!

http://www.tattooleroy.be/opleiding.php

In ieder geval een beter uitzicht als de 2 daagse cursussen die in Nederland gegeven worden.

• Ezsy

Bedankt!..daar heb ik wat aan…voor een redelijke prijs en toch 30 delig!…als je de beginselen eenmaal onder de knie hebt is `t vanaf dan oefenen geblazen, kga zeker wat meer informatie opvragen!..

• Tattooz

Dat is vanaf 250 euro eh, dus je komt ver boden de 2000 euro uit.

• Ezsy

tja…das een hoop geld inderdaad, maar opleidingen zijn over t algemeen schreeuwend duur, en als je hier inderdaad wat aan hebt…naar zoiets ben ik wel al een tijdje op zoek…bij een tatoeërder in de leer daar heb ik inderdaad altijd over gedacht..die gaan toch geen potenciële concurent opleiden?

• Tattooz

Het allerbeste is gewoon dat je bij een tattooeerder in de leer gaat, dan blijf je gewoon leren. Als jij dalijk na 30 cursus dagen stopt, dan moet je het op je eigen poten zien te redden. Ik kom al 6 jaar in dezelfde studio, die leer ik elke dag nog. Ik ben binnengestapt als 16 jarige, en ben vanaf me 17de mee gaan kijken en zo nu en dan is gaan tattooeren. Ik ben nu bijna 24. En NU tattooeer ik pas echt hele tattoos regelmatig, ervoor zo nu en dan mocht ik is een stukje doen.

Maargoed, ik zie het niet echt gebeuren dat studios een 34 jarige aannemen als leerling. Dus is dit een beter alternatief, en zoals je naar de werken van die Tattoo Leroy kijkt vind ik het wel een erg goeie tattoo artist die je misschien wel wat kan leren ! Ik heb trouwens wel eens wat contact met hem gehad, en hij helpt niet elke persoon dus je zal wel een goeie onderbouwde mening moeten hebben.

Groeten en succes

• Harmpie

:-) :-) :-) Ja je hebt wel humor. Bang dat ze een shop naast je gaat openen?

Tattooz schreef:

>

> Als ik heel eerlijk ben vind ik 34 te oud om nog te beginnen.

• Harmpie

Je hebt humor !!! Geen idee wat je moet doen maar wel een starters pakket kopen :-) Kijk en juist hierdoor vind ik dit zo een leuk forum. :-)

Gelijk bestellen. Geld spielt keine rolle :-)

Ezsy schreef:

>

> Dank jullie wel!!…Ik ga ervoor!..ik heb trouwens een

> website gezien waar ze starters pakketten verkopen, dit was

> wel in amerika, weet iemand of ze hier ook zoiets hebben?

> daar zit vanalles bij, de machine,naalden, verf en zelfs

> kunsthuid tevens een dvd met daarop de beginselen (denk ik)

> heeft iemand hier ervaring mee?