hoi…ik ben een vrouwelijke tattooeerder..al jaaaaaren en ik kan niet zeggen dat ik t moeilijker heb gehad als de mannen…wat de klanten betreft…een heleboel mensen vinden t juist leuk als ze door een vrouw geholpen worden.En wat betreft t leren van dit vak…je begint gewoon op de bodum…de zaak schoonhouden..de klanten koffie geven..de pot schrobben,flauwe grapjes van de baas aanhoren en erom lachen;) en vooral heel,heel veel tekenen.Ook al kun je al aardig tekenen van jezelf..een tattootekening is anders en ook tattooeren is heel anders…papier ga je overheen en je hoeft geen rekening te houden met de lichaamsvormen van een mens….huid ga je in..je hebt weerstand van de huid en de naald.
Verwacht niet dat een tattooshop zit te springen om iemand op te leiden…in principe ben je nl gewoon bezig met t opleiden van je aanstaande concurrent,want zodra ze denken dat ze t kunnen gaan ze voor zichzelf beginnen……hou er dus rekening mee dat je vaak :'nee' te horen krijgt.
ik doe t niet meer,want de enige die ik ooit wilde helpen met tattooeren leren,stal mn machines en ging onder mijn naam op mensen zitten oefenen.
Je hebt vooral heel veel doorzettingsvermogen nodig en daarvoor moet je met hart en ziel dit vak in willen…succes met je keuze,wat t ook is..groetjes..ta2granny