waar begin ik als ik wil tatoeëren?

• Ezsy

Wat doe je als je graag en goed kan tekenen, en tevens graag met mensen bezig bent?…ja..daar dacht ik dus ook aan…maar hoe begin je met zoiets?..en zal het voor een vrouw niet moeilijker zijn?..daarmee bedoel ik dat misschien klanten zich misschien liever laten tatoeëren door een man?..

Groetjes Esther

• Tattooz

Je begint bij de bodem, maar je zal eerst een leermeester moeten vinden. Gewoon alle studios afgaan met jou werken en hopen op een baan als leerling. Het is een harde wereld, voor het beschermen van het vak is dat beter maar voor de liefhebbende minder. En voor een vrouw of een man lijkt mij niet echt uitmaken, gaat om de instelling en het doorzettingsvermorgen. Ezsy schreef:

>

> Wat doe je als je graag en goed kan tekenen, en tevens graag

> met mensen bezig bent?…ja..daar dacht ik dus ook aan…maar

> hoe begin je met zoiets?..en zal het voor een vrouw niet

> moeilijker zijn?..daarmee bedoel ik dat misschien klanten

> zich misschien liever laten tatoeëren door een man?..

>

> Groetjes Esther

• Ezsy

Dank je wel!

Ik had ook geen idee dat je voor een tatoeërder kon werken, `t leek me ook echt een eenmans wereldje, keb zelf 3 tattoo`s door dezelfde tatoeërder laten zetten, kzal eens bij hem naar binnen lopen dan. goed plan!

Groetjes Esther

• Klaus Ringmaster

Als je graag en goed kunt tekenen, en je gaat graag met mensen om, waarom laat je jezelf dan niet opleiden tot lerares tekenen? Over een jaar of 2 á 3 is er een groot tekort aan lesgevend personeel.

Als je het toch per sé in de wereld van het tatoeëeren wilt proberen hou er dan rekening mee dat de regelgeving die daar straks op wordt losgelaten zo heftig is dat een heleboel bestaande zaken de deuren zullen moeten gaan sluiten als ze niet aan die nieuwe regelgeving kunnen of willen voldoen. Als nieuweling in een wereld die straks helemaal op z'n kop gezet gaat worden, zul je meer moeten kunnen dan alleen maar goed en graag tekenen en met mensen omgaan.

Meer weten ….. ?? Gewoon vragen ….. !!

Groetjes, Klaus.

• Ezsy

Heb ik inderdaad ook aan gedacht, tekenles geven, maar mijn ervaringen met leerkrachten, ook doordat mijn eigen kids naar school gaan, zijn op z`n zachtst gezegt slecht, daarom lijkt me alleen werken het einde, ik heb liever met strenge maar duidelijke regels te maken dan met autoritaire leerkrachten (lang niet allemaal hoor!!) en het lijkt me juist een kick om zo schoon en correct mogelijk te werken, kben behoorlijk perfectionistisch ingesteld. kweet tzal niet makkelijk worden, maar dit is echt wat ik wil..(pfff…ben je 34 en je weet nu pas wat je worden wil later…)

• Tattooz

Als ik heel eerlijk ben vind ik 34 te oud om nog te beginnen.

• Ezsy

pardon?..te oud?..khoop toch zeker niet dat over een paar jaar parkinson al toeslaat…Tattooz schreef:

>

> Als ik heel eerlijk ben vind ik 34 te oud om nog te beginnen.

• gridje

inderdaad ezsy…. wat maakt leeftijd nu uit, je kan nog minstens 30/ 40 jaar werk verrichten! ennehhhh volg lekker je droom als dat is wat je wilt….

ga gewoon bij tattooshops langs en laat je niet uit het veld slaan.

• *****americanx*****

Je leeftijd maakt helemaal niks uit. Als jij 100% inzet hebt en 100% passie dat is al heel wat, nu alleen idd nog een studio vinden die jou eventueel het tattooeren of iig de grond beginselen wil leren zodat je van daaruit verder kan.

Ik was zelf ook 28 toen ik echt interesse kreeg in het zetten van tattoo's en ik was 31 toen ik begon te prikken. En heb nu al 5 jr me eigen studio dus laat je niet van de wijs brengen oké.

Gr Martin

• Ezsy

Dank jullie wel!!…Ik ga ervoor!..ik heb trouwens een website gezien waar ze starters pakketten verkopen, dit was wel in amerika, weet iemand of ze hier ook zoiets hebben? daar zit vanalles bij, de machine,naalden, verf en zelfs kunsthuid tevens een dvd met daarop de beginselen (denk ik) heeft iemand hier ervaring mee?