inkt met as

• moussy

Kan iemand mij vertellen wat voor een risico's hier aan schijnen te kleven?

Ik ben in twijfel om een tattoo te laten zetten waar de as van mijn zoontje in verwerkt is. Ik twijfel overigens omdat het nu wel een hype zal worden na de hazes tattoo's….

• Klaus Ringmaster

Hallowaa.

Met alle respect voor de herinnering aan je zoontje, maar die as waar jij het over hebt is een overblijfsel van een verbrandingsproces. Die as bestaat niet alleen uit de overblijfselen van je zoontje, maar bevat ook restanten van de kist waarin hij is gecremeerd, de kleding die je zoontje droeg, en de bekleding van de kist. Zou het hier uitsluitend om de as van de lichamelijke overblijfselen van je zoontje gaan, dan zou ik er zelf ook nog wel voor durven kiezen om me te laten tatoeëeren met inkt waarin as van een dierbare is verwerkt, maar zolang die as “vervuild” is met de restanten van dat crematieproces (dus kist, kleding etcetera) wil ik geen risico's nemen. Het lijkt mij dat jij dat ook niet moet doen.

Groetjes, Klaus.

• moussy

Ja dat begrijp ik, vandaar ook mijn vraag wat de risico's zouden kunnen zijn, zodat ik dan voor mezelf kan gaan bepalen of ik het doe of niet.

• carien

volgens henk schiffmacher kan het iig geval geen kwaad

maar ja….hij tattoeert kinderen :S

• Harmpie

Moussie de as in de inkt verwerken is meer symbolisch ! Tis niet de bedoeling dat er een hele urn in een inktdopje gepropt wordt. Natuurlijk zitten in de as veel metalen. Maar onmogelijk is het niet! Lijkt me niet verstandig om dat hier allemaal verder uitgebreid uit de doeken te doen. Trouwens denk niet dat dit fenomeen door de familie Hazes is bedacht maar gebeurde al eerder dan dat hazes begon met zingen. Ik persoonlijk vind het een mooi gebaar. Als ooit iets met mijn zoon zou gebeuren zou ik ht zeker doen, ongeacht het onwetende gekakel van enkele “heren” op dit forum. Als je engels een beetje oke is dan zoek op de engelstalige sites voor meer info.

moussy schreef:

>

> Kan iemand mij vertellen wat voor een risico's hier aan

> schijnen te kleven?

>

> Ik ben in twijfel om een tattoo te laten zetten waar de as

> van mijn zoontje in verwerkt is. Ik twijfel overigens omdat

> het nu wel een hype zal worden na de hazes tattoo's….