Hallo allemaal,
Ik had laatst een discussie met iemand over wat die 3 puntjes op je hand nou betekenen.
We weten het niet en hopen hier op een antwoord.
Wie kan ons helpen.
Vriendelijke groeten Rene
Daar worden verschillende betekenissen aan gegeven. Ik weet dat je in Frankrijk weinig vrienden bij de politie krijgt als je daar die drie puntjes hebt. In Frankrijk staat ‘t voor “mort au vaches”, waarmee ze niet bedoelen dat ze inderdaad willen dat alle varkens doodgaan, maar ’t betekent dan “dood aan de politie”. Deze uitleg geef ik al een paar jaar, waarbij een aantal “allesweters” me altijd hebben tegen gesproken, maar sinds kort staat deze verklaring zelfs in een boek over de geschiedenis en betekenis van tatoeagevormen.
Hier in Nederland hangt men er vaak de betekenis voor geloof, hoop en liefde aan.
Groetjes, Klaus.
Ik weet nog van vroeger dat vrienden van me die 3 puntjes op hun hand hadden tussen duim en wijsvinger en de betekenis die men er toen (ca 25 jaar terug) aan gaf was zoiets als “@!#$ aan politie, … en …” die laatste twee waren ook gezagsdragers kan ik me herinneren maar weet niet meer welke. Het was in ieder geval geen geloof, hoop en liefde dat weet ik wel. Waren ook geen lieverdjes die vrienden van destijds :-)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?