zouden jullie naar een thuista2eerder gaan voor een tattoo.
ervan utgaand dat ie schoon werkt ???
greeeeeeeeeeeeeetz mike
ja!!!!ik heb tattoos van bondsshops..niet-bondsshops en thuiswerkers….met de thuiswerker (die een prima ingerichte shop had gemaakt) heb ik de beste ervaringen…het was schoon,prive,relaxed en ze nam de tijd…vakwerk…
Zelf heb ik in allerlei soorten shops gewerkt..wel-in-de-bond….niet-in-de-bond…geregistreerd en niet geregistreerd…
Mijn eigen shop was geen bondsshop,omdat ik de voordelen voor de tattooeerders niet zo zie(met alle respect naar de bond toe,eerlijk)…nu heb ik mn studio aan huis…gewoon met alles erop en eraan…ultrasonic..autoclaaf..alles voorverpakt..goedgekeurde inkt(voor hoe lang nog voordat ook deze inkt afgekeurd wordt;))…alleen ik wil mn zaak niet meer in een duur winkelpand.Ik zou wellens willen weten wat er minder is aan een goed ingerichte thuisstudio waar de tattooeerder met plezier en vakkennis werkt,dan aan een super de luxe studio in een winkelpand op een a-locatie,waar troep geleverd wordt….Met andere woorden..een goeie thuiswerker heeft mn zegen….groetjes…ta2granny
Hoi,
Wij hebben nu een shop ,maar zijn ook ooit thuis begonnen.(zoals de meeste tattoo artiesten)Alleen als je door iemand thuis laat tattoeren kijk dan wel of hij sterelisatie apparatuur heeft.En dat de naalden nieuw zijn ,daar word namelijk soms nog wel eens mee gerotzooit.Sommige gebruiken hun naald de hele week en reinigen hem alleen maar doormiddel van in een pannetje water uit tekoken.En doen er dan een nieuwe verpakking omheen zodat jij denkt dat is een nieuwe naald.Dus echt kijken en of vragen naar de sterelisatie apparaten.Of weggooi grips(plastic)
Die disposable shit weggooien, en investeren in metalen grips en naalden. Daar werk je veel stabieler mee dan met zo'n rondzwabberende plastic naaldstaafje. M'n eigen tatoeërder was ook helemaal gelukkig met die plastic zooi, tot ik ‘m liet werken met goeie spullen. Metalen naalden kun je (als je goed rondkijkt op ’t internet) voorgesoldeerd en gesteriliseerd als voor 24 cent per stuk kopen, en dat is zelfs goedkoper dan die plastic ellende. Metalen grips kosten wel “iets” meer dan die plastic dingen, maar gaan wel een levenlang mee. “Nadeel” van die metalen grips is dat je ze moet steriliseren, en zo'n autoclaaf kost een behoorlijk beetje geld. Maar dat mag voor jou, als je je werk serieus neemt, geen bezwaar zijn.
Groetjes, Klaus.
Ik heb ‘t niet over de kwaliteit van je werk, want daar vind ik mezelf niet deskundig genoeg voor, maar ik heb ’t over naleven van richtlijnen zoals die door (bijvoorbeeld) de GGD en de (ook weer bijvoorbeeld) NBT zijn opgesteld. En in die richtlijnen wordt gepraat over basic hygiëne regels. Zolang jij daar aan voldoet, en wilt voldoen (en dat geldt voor iedere “thuisprikker”) zie ik er geen bezwaar in dat klanten naar thuisstudio's gaan voor hun tatoeage of piercing.
Lees dat goed hé! Ik kreeg namelijk net ook gelijk al een mailtje van een thuiswerker die vond dat ik nou gelijk alle thuisprikkers zat af te branden (maar dat kan ik er zelf niet uithalen). Want iedereen die (net als ik bijvoorbeeld) z'n winkel naast of boven of onder z'n huis heeft, valt per definitie ook in de categorie thuisprikkers.
Groetjes, Klaus.
he klaus,
Ik werk dus net zo als jou , en heb die plastic dingen uitgeprobeerd en vertrouw niet op dat spul.
Ik weet ook dat hier mensen meelezen die die plastic spul verkopen , maar gooi die plastic naalden troep weg , het is echte rommel.
Ik koop voorgesoldeerde steriele naalden en zijn zelfs goedkoper dan dat je ze zelf maakt als je alles rekenen gaat.
En dat verhaal van dat pannetje ken ik dus , daar er shops zijn die dit nog alle dagen gebruiekn ,getver hahahaha.
Ik gebruik wel tubes van plastic die 1 malig voor gebruik zijn .
Maar een autoclaaf is een must en die staat hier ook , daar ik vaak op mijn oude grips terug kom , dit voor vaak het grote werk , en dan moet je wel een autoclaaf hebben wat het ook kost , en ook hier zijn er weer shops die dan het pannetje op vuur gebruiken om het geheel steriel te maken hahahaha.
Maar toch het oude systeem is nog altijd het beste , als je maar steriel werkt met een autoclaaf het is een dure investering maar je hebt dan ook een safe iets in huis.
Verder ben ik het dus allemaal eens met Klaus.
M.v.g. Roelf……….
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?