Folie dat een paar dagen moet blijven zitten

  • Sophia

    Eergisteren heb ik in Amsterdam mijn eerste tattoo laten zetten.

    Hier heb ik nu een bepaald soort folie op zitten wat 5 tot 7 dagen moet blijven zitten (dit mag niet loslaten). Na die 5 tot 7 dagen hoef ik het nog maar 1 week 1 á 2 keer per dag in te smeren…

    Nu lees ik op internet alleen maar over folie dat na het tatoeeren na een paar uur er afgehaald moet worden…

    Heeft iemand anders ook ervaring met het folie wat ik op mijn tattoo heb zitten…?

    Alvast hartelijk dank voor de reacties!

    Sophia

  • Sorpresa

    Ik moest mijn tattoo de eerste drie dagen steeds afdekken met folie, maar wel steeds met een nieuw stuk. Ik zou als ik jou was ff informeren hoe die folie heet, misschien kan iemand er hier dan wat mee.

    Overigens is mijn tattoo heel snel genezen, dus meerdere dagen folie kan (in mijn geval) geen kwaad. Maar niet verversen, niet wassen etc vind ik wel vreemd…

  • patricia

    hoi,

    bij mijn tattoo moest de folie 4 uur blijven zitten, daarna met milde douchegel (zwitsal) afwassen (voorzichtig), dan na 1,5 uur drogen heel dun laagje vaseline. en dan nog 3 dagen 1,5 uur na het douchen nogmaals heel dun vaseline. doe je dit vaker droogt de wond niet in en heb je kans dat je de tattoo moet laten bijwerken omdat je het vochtig houd en de korstjes loslaten. na 1 week is het dan genezen.

    gr patricia

  • Paolo

    Gebruik nooit vaseline voor je tattoo, vaseline verstikt de huid, je kunt het beste calendulan, en anders uierzalf…

    Greetzzz

    Paolo

  • Paolo

    Ow ja martin ik werk zo al 7 jaar, heb geen goede ervaring met het folie

  • Sorpresa

    Ik denk dat het ook erg van de huid afhangt welke zalf het beste is. Ik heb bijvoorbeeld een vrij droge huid, en puistjes heb ik niet gekregen van de zalf die ik had. Dat was overigens uirzalf met wat toevoegingen, dus wel vet. Ach iedereen doet het anders, t gaat om het resultaat toch?

  • Sophia

    Beste allemaal,

    Heel hartelijk dank voor jullie reacties!

    Momenteel denk ik er zwaar over om de folie er af te trekken, aangezien ik de hele nacht wakker heb gelegen van een enorme jeuk!

    Dit dus niet alleen op de plek waar de tattoo zit maar overal waar het folie zit!! WHAAAHHHH!!!!

    Groetjes,

    Sophia

    Ps.: Ik weet trouwens niet wat voor folie het is…