Hoe lang moet je bepanthen blijven smeren?

  • Manon

    Ik heb ruim 2 weken geleden een tattoo laten zetten, maar heb geen informatie gekregen over nazorg. Na vele websites en dergelijke geinformeerd te hebben, besloot ik om bepanthen erop te smeren. Mijn tattoo is prachtig genezen (denk ik)

    Er zitten nu geen korstjes (ook nooit gehad!!) en geen velletjes meer op.

    Sommigen mensen zeggen dat je om je tattoo soepel te houden nog een aantal weken door moet smeren. Hoe lang is dat?

    Bedankt!

  • Tattoo Ron

    Je kunt gerust stoppen met Bepanthen, om het nog een tijdje soepel te houden volstaat een bodymilk van Dove meer als genoeg.

  • Manon

    oke bedankt! Hoe lang nog? Weken, maanden?

    In Dove zit wel parfum etc. en in Bepanthen niet.

  • wousje

    hoi manon

    je kan inderdaad gewoon stoppe

    als je gedoucht hebt bijvoorbeeld dan kan je het gebruike als het droog en beetje schilferig is als het niet zo is kan je gewoon stoppe en dove maakt niet zoveel uit als het maar beetje vettig is ervoor

    en het is goed voor je ook dove

  • Tattoo Ron

    De wond is zover genezen dus je kunt het gerust smeren, hoe lang….dat ligt een beetje aan de plek ( enkel blijft wat langer droog bv ) voor de rest zolang de huid nog droog aan voelt kun je nog smeren.

    Wel nog uit de zon blijven daarvoor is het nog te kort en als je er over een tijd mee de zon in gaat een hoge beschermingsfactor gebruiken.

  • Manon

    Bedankt!

    Maar het kan dus ook geen kwaad om nog even bepanthen te blijven smeren? De lijntjes van de tattoo lijken er nog bovenop te liggen, alsof het nog niet in mijn huid is getrokken.

    Wanneer mag je trouwens een tattoo weer bijwerken, na hoeveel weken? Bedankt!

  • Tattoo Ron

    Nog even blijven smeren ( niet te dik ) kan geen kwaad.

    Bijwerken pas na minimaal 6 tot 8 weken.

  • Sabrina

    Mijn tattoo is afgelopen woensdag 5 juni gezet.

    Hoe lang en hoe vaak moet ik blijven smeren met bepanthen?

  • frankie

    sabrina , een beetje tattooshop geeft je een uitleg mee over hoe een tattoo te behandelen. (tenzij je bij henk de hobbykrasser bent geweest).

    ten tweede : waarom zet je dit op een 5 jaar oud topic ?

  • ***american-x-tattoo***

    3 tot 4x per dag een hele dunne laag aanbrengen op je tattoo met schone handen.

    doe dit 8 tot 10dg en daarna eventueel als de tattoo heel erg droog aanvoelt.