zwemmen met tattoo

  • NoMi

    Wanneer mag je zwemmen na het zetten van een tattoo? Heb er maandag 1 laten zetten, maar wil wel graag weten wanneer ik weer mag zwemmen.

  • americanx

    heb je dat niet te horen gekregen van je tattooeerder of mee gekregen op papier met het verzorgings advies???

    ik geef altijd 4wk aan om niet te zwemmen sauna od bad en niet in de zon.

  • patrick

    Hey,

    Ja de een zegt vier weken ik heb er maandag ook een laten zetten en tegen mij zeiden ze twee weken en over 10 weken kunnen ze hem weer bijwerken.

    Maar als het je eerste is hebben ze je toch wel een papiertje met voorschriften meegegeven of niet?!!!!!!!!!!!

  • americanx

    Na 10 dagen bij werken kan absoluut niet.

    De tattoo is dan nog steeds niet genezen hoor en is nog volop met het genezings proces bezig en in die periode kan je een tattoo absoluut niet bij werken.

  • Romana

    He die Martin, je bent nog niet helemaal wakker zekers? Er staat 10 weken i.p.v. 10 dagen maarre … ik weet niet waar jij geweest bent, Patrick maar je mag 4 weken niet in de zon, zee zwembad sauna etc. met een nieuwe tattoo. En daarna als je in de zon gaat een goede sunblock erop, blijft je tattoo in ieder geval mooi.

  • americanx

    Yep ik heb f terug gelezen en er staat idd 10wk. Ja dat is wel wel heel erg lang en 4wk volstaat voor een neiuwe tattoo.

  • Floor

    Als het niet anders kan, je moet er al na een week (bijv door wedstrijdzwemmen) weer zwemmen, wat kan je DAN als beste doen? Afdekken?

    En in de zon, ook afdekken?

  • Romana

    Nou als je na een week weer moet zwemmen, moet je gewoon GEEN tattoo zetten, er is altijd wel een periode dat je een paar weken niet hoeft te zwemmen, dus kun je m beter dan laten zetten, tog?

    4 weken niet in de zon, als je daarna in de zon gaat goed insmeren met een sunblock, blijft je tattoo het mooist. Wil je toch in de zon, afdekken met een handdoek ofzo.

  • Floor

    ja, maar hij staat er nu eenmaal, ik moet dus nu dealen met de werkelijkheid.

    Als ik ga heb ik hem 9 dagen, dus ik zoek oplossingen.

  • tattooooooooooos

    hoi

    door zonlicht verbleekt je tattoo en door zwemmen week je de korstjes eraf en hou je niks over.

    helemaal met chloorwater wat zoiezo al lekker is om in een wondje te krijgen.

    wat is belangrijker, een weekje of wat niet zwemmen of levenslang een zelfverklooide tattoo

    ik zou t wel weten..

    succes

    ik hoop dat je een supergave tattoo gaat krijgen en behoudt