Is het normaal..

  • Mike

    …dat mn tattoo nu al na 3 dagen al begint te vervellen?

    Ik heb afgelopen donderdagavond een tattoo gezet. 2 dagen folie erop gehouden, niet te lang vanwege het warme weer (broeierig). Wel steeds goed ingesmeerd.

    Het is een keertje voorgekomen, vanwege het werk, dat hij “droog”stond voor een uurtje of 3. Thuis direct weer ingesmeerd.

    Ik had al eerder een tattoo laten zetten en naar mijn idee begonnen de velletjes na een week pas los te komen.

    Nu kan ik, na 3 dagen al, als ik wil (doe ik niet) hele vellen eraf trekken.

    Tattoo is gezet bij een goede erkende shop.

    Is dat normaal dat het al zo snel gaat??

    Bedankt voor het lezen alvast.

  • ~Martinique~Amy~

    Misschien juist door de warmte dat het dan sneller droog wordt..

  • Mr lovah lovah

    ik had dat ook dat het sneller droogt met dit weer dan normaal. Maar het is allemaal normaal hoor. Over een dag (of 2) begint het wel enorm te jeuken maar je moet er dan niet aan krabben. En die velletjes moet je ook gewoon laten zitten die vallen er meestal vanzelf wel af. Zolang het niet abnormaal pijn gaat doen of op zwellen is het allemaal wel ok, en als je het niet vertrouwd ga je toch ff langs de shop waar je hem hebt gezet.

  • Giorgio

    Bij mij kwamen de velletjes ook heel snel,na een dag of 3,mijn advies…..regelmatig blijven insmeren met vaseline(lekker dik) houd de huid soepel en dan wrijf je de losse velletjes er vanzelf vanaf

  • Giorgio

    Ik bedoel wel lekker dik aanbrengen,….maar dan wel goed uitsmeren,het overtollige weg halen

  • Frans

    dik is niet goed…je huid moet kunnen ademen…

  • p.o.c.

    Dat is een goed teken,naar welke shop ben je geweest ?

  • *****americanx*****

    Hoe dikker je er zalf op smeert des te minder het werkt.

    De huid moet alleen maar soepel blijven en niet vettig en insmeren met uier zalf of vaseline is dan ook niet echt aan te raden.

    Zalfjes als calendula wondzalf of bepanthen zijn veel beter om je tattoo soepel mee te houden.

    GR Martin

  • Giorgio

    Tja,bij mij heeft het wel resultaat gehad,ik nam altijd een flinke klodder en die ging ik uitwrijven over de gehele tattoo,totdat je voelt dat het begint intetrekken,en de rest veegde ik dat weg met een papiertje.nog nooit last gehad van jeuk,korsten of wat dan ook .Meestal na een dag of 8 a 10 volledig genezen.

    Tis dnk ik voor ieder verschillend…..

  • Gerrit

    Dit is precies zoals het hoort en met een kleine week na het zetten is je huid weer gesloten. Dwz. dat je er weer nieuwe huid op hebt (hetzelfde roze huidje nadat je een schaafwond hebt gehad)

    Let wel…….voor het oog ziet het er helemaal genezen uit (na ± 14 dagen)maar wees voorzichtig met zon en zee(goed insmeren met een goede factor) want je huid is pas herstelt na een maand of 3

    Veel plezier met je nieuwe aanwinst

    Groeten Gerrit / TattooMania